arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
خبر قاسمی از

توافقات نفتی ایران و عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت در مورد تلاش برخی کشورهای غربی برای تحریم نفتی ایران گفت: به نظر نمی رسد تصمیم عاقلانه ای باشد و اتخاذ چنین تصمیمی در دنیا بازخورد بسیار متفاوتی خواهد داشت و هزینه سنگینی را به چنین کشورهایی تحمیل می کند.

رستم قاسمی در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به مذاکراتی که با برخی وزرای نفتی اوپک داشتید، جو کلی جلسه اصلی اوپک را چطور پیش بینی می کنید؟ اظهار داشت: سمت و سوی کنفرانس تقریباً ایجاد هماهنگی در مورد وضع موجود خواهد بود.

وی تصریح کرد: قطعاً سمت و سوی کنفرانس، افزایش تولید فعلی نیست زیرا بازار متعادل است.
قاسمی در پاسخ به اینکه برای حفظ تعادل در بازار آیا سقف تولید اوپک حفظ می شود و یا تغییری اتفاق خواهد افتاد؟ گفت: نتیجه این مسئله را باید فردا که گزارش دبیرکل اوپک ارائه می شود، ببینیم.

وی ادامه داد: در همه ملاقاتهای روز گذشته با وزرای نفتی اوپک بر وضع موجود و لزوم متعادل بودن بازار تأکید شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر در مورد تصویر کلی گزارش کمیسیون اقتصادی اوپک نیز گفت: هنوز گزارش رسمی توسط دبیرکل ارائه نشده ولی دورنمای گزارش کمیسیون اقتصادی نیز حفظ تعادل بازار است.

قاسمی همچنین با اشاره به ملاقات روز گذشته خود با النعیمی، وزیر نفت عربستان گفت: از مدتها پیش قرار بود با یکدیگر ملاقات داشته باشیم که این امکان در وین فراهم شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه روابط دو کشور محور مذاکرات بود که به توافقات خیلی خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: در خصوص جلسه وزرای عضو اوپک نیز مذاکراتی را با یکدیگر داشتیم و تفاهم کلی در این مورد وجود دارد.

وی افزود: قرار شد در جلسه رسمی اوپک پس از ارائه گزارش کمیته اقتصادی در جمع وزرا در مورد وضعیت بازار بیشتر با یکدیگر صحبت کنیم.

وزیر نفت با اشاره به انجام ملاقاتهایی با وزرای نفت عراق، عربستان و ونزوئلا اظهار داشت: مذاکرات بسیار خوب بود و در این راستا پس از ارائه گزارش دبیرکل اوپک در جلسه رسمی این کنفرانس به بررسی بیشتر وضعیت بازار نفت خواهیم پرداخت تا در مورد سقف تولید اوپک تصمیم گیری شود ولی هنوز عدد قطعی وجود ندارد.

وی افزود: همه در این موضوع اتفاق نظر دارند که بازار هماهنگی داریم.
وی در مورد تلاش برخی کشورهای غربی برای تحریم نفتی ایران نیز گفت: به نظر نمی رسد تصمیم عاقلانه ای باشد و اتخاذ چنین تصمیمی در دنیا بازخورد بسیار متفاوتی خواهد داشت و هزینه سنگینی را به چنین کشورهایی تحمیل می کند.

قاسمی ادامه داد: ما فقط به انگلیس و فرانسه نفت نمی فروشیم و به اندازه کافی برای فروش نفت خود مشتری داریم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
0
در صورت امکان شایسته است مسئولین کشور مان از طریق اوپک طرحی را به تصویب برسانند که کلیه اعضا متعهد شوند درصورت اعمال هرگونه تحریم نفتی از سوی مستکبرین علیه هر عضوهیحیک از آنها مجاز به جبران نفت جایگزین کشور مزبور نباشد .
نظرات بینندگان