arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

هند: پاکستان به تروریست‌ها نارنجک چینی می‌دهد

آژانس‌های اطلاعاتی هند در گزارشی تصریح کردند، پاکستان نارنجک و تسلیحات پیشرفته نظامی چینی در اختیار تروریست‌ها در منطقه جامو و کشمیر قرار می‌دهد. تا کنون ۷۰ نارنجک چینی (۶۸ عدد در سال ۲۰۱۸ و ۶ عدد در سال ۲۰۱۹) توسط نیرو‌های امنیتی در منطقه جامو و کشمیر از تروریست‌ها توقیف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آژانس‌های اطلاعاتی هند در گزارشی تصریح کردند، پاکستان نارنجک و تسلیحات پیشرفته نظامی چینی در اختیار تروریست‌ها در منطقه جامو و کشمیر قرار می‌دهد.

روزنامه هندوستان تایمز امروز (جمعه) با اشاره به گزارش اخیر سازمان‌های اطلاعاتی این کشور نوشت: در چند ماه گذشته عملیات تروریستی در منطقه جامو و کشمیر با استفاده از نارنجک‌های چینی به شدت افزایش یافته است.

یک مقام دفاعی به هندوستان تایمز گفت، این نارنجک‌ها دارای هیچ آرم و نشان چینی نیستند در نتیجه نمی‌توانیم از آن‌ها به عنوان سند حمایت پاکستان از تروریست‌ها استفاده کنیم.

بر اساس این گزاش، ۷۰ نارنجک چینی (۶۸ عدد در سال ۲۰۱۸ و ۶ عدد در سال ۲۰۱۹) تا کنون توسط نیرو‌های امنیتی در منطقه جامو و کشمیر از تروریست‌ها توقیف شده است.

آخرین حمله نارنجکی در منطقه کشمیر در سه شنبه گذشته انجام شد، زمانی که یک تروریست نشست انتخاباتی کنفرانس ملی در منطقه «ترال» کشمیر را با پرتاب نارنجک مورد هدف قرار داد.

بدنبال این حادثه دو تن کشته و بیش از ۳۰ نفر به شدت زخمی شدند.

در همین رابطه یک افسر پلیس هند گفت، حمله تروریستی روز سه شنبه با استفاده از نارنجک‌های ترکیبی ساخت پاکستان و چین صورت گرفته است.

به گفته این مقام هندی، پاکستان با هدف عدم در اختیار گذاشتن مدرک و سند به کشور‌های همسایه، دیگر نارنجک‌های ساخت داخلی خود را در اختیار تروریست‌ها قرار نمی‌دهد و به جای آن از نارنجک‌های چینی که هیچ نام و نشانی ندارند استفاده می‌کند.

پیش از این به دلیل حک نام ارتش پاکستان بر روی نارنجک‌ها، کشور‌های همسایه می‌توانستند به خوبی دولت اسلام آباد را به حمایت از تروریست‌ها متهم کنند.

بدنبال حمله تروریستی کشمیر در دو ماه گذشته و مرگ بیش از ۴۰ افسر هندی، نیروی هوایی هند طی عملیاتی انتقام‌جویانه به مواضع گروه‌های تروریستی در پاکستان حمله کرد.

پاکستان که هرگونه همکاری در عملیات کشمیر را تکذیب کرده در مقابل این عملیات دو جنگنده هندی را سرنگون و حتی یکی از خلبانان را به گروگان گرفت.

دولت عمران خان همچنین برای کاهش تنش میان دو کشور خلبان هندی را به نشان حسن نیت پاکستان آزاد کرد.

نظرات بینندگان