arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

مسجد جامعی: تهران در گذشته ۱۴۰ آرامستان داشت؛ امروز تنها ۸۰ آرامستان باقی مانده

عضو شورای شهر تهران در تهرانگردی خود در بهشت‌زهرا گفت: تهران یک زمانی ۱۴۰ آرامستان داشت که حالا عمده آن به بوستان و فضای سبز تبدیل شدند و حالا تنها ۸۰ آرامستان باقی مانده که به صورت محدود از آن استفاده می‌شود که عمدتاً زیر نظر اوقاف است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر تهران در اولین تهرانگردی سال ۹۸ که از بهشت‌زهرا آغاز شد، اعلام کرد که تهران در گذشته ۱۴۰ آرامستان داشت که امروز تنها ۸۰ آرامستان باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، احمد مسجد جامعی در اولین تهرانگردی سال ۹۸ با حضور در بهشت زهرا و مزار شهدای ارتش، یاد و نام آن‌ها را گرامی داشت و ضمن رونمایی از تندیس شهیدان آوینی و صیاد شیرازی در سخنانی گفت: تهران یک زمانی ۱۴۰ آرامستان داشت که حالا عمده آن به بوستان و فضای سبز تبدیل شدند و حالا تنها ۸۰ آرامستان باقی مانده که به صورت محدود از آن استفاده می‌شود که عمدتاً زیر نظر اوقاف است.

وی بااشاره به وضعیت نابسامان برخی از آرامستان‌ها، گفت: متأسفانه برخی از آرامستان‌ها را به هم ریخته‌اند به عنوان مثال در گذشته به احترام حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری از ساختن مقبره‌های دومناره جلوگیری می‌کردند، اما حالا فکر می‌کنند که ایده جالبی است و قبر دو مناره می‌سازند.

مسجدجامعی به تعویض سنگ قبر‌ها نیز اشاره کرد در حالی که به گفته وی این سنگ‌ها به عنوان سند می‌توانند مورد مطالعه قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مطالعاتی انجام شده است که به جای بهشت زهرا، فضا‌های جدید ایجاد شود، گفت: ما به سازمان بهشت زهرا همواره توجه کرده‌ایم به گونه‌ای که شغل تطهیرکنندگی جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته شد.

نظرات بینندگان