arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

رهبر زندانی کاتالونیا: نخست وزیر اسپانیا احتمالاً برگزاری رفراندوم را بررسی می‌کند

"خوردی سانچز"، رهبر محبوس جدایی طلبان کاتالونیا در یک نشست خبری از زندان مادرید گفت که احتمال دارد پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا مساله برگزاری دومین رفراندوم جدایی کاتالونیا از اسپانیا را بررسی کند تا به این وسیله بتواند ماندنش در قدرت را تضمین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر محبوس جدایی طلبان کاتالونیا که برای انتخابات پارلمانی اسپانیا کاندید شده گفته، انتظار دارد نخست وزیر این کشور برگزاری احتمالی رفراندوم این منطقه خودمختار را بررسی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "خوردی سانچز"، رهبر محبوس جدایی طلبان کاتالونیا در یک نشست خبری از زندان مادرید گفت که احتمال دارد پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا مساله برگزاری دومین رفراندوم جدایی کاتالونیا از اسپانیا را بررسی کند تا به این وسیله بتواند ماندنش در قدرت را تضمین کند.

انتخابات پارلمانی اسپانیا ۲۸ آوریل برگزار می‌شود.

خوردی سانچز بابت نقشش در رفراندوم جدایی طلبی ۲۰۱۷ به آشوب متهم شده است.

دولت سوسیالیست نخست وزیر اسپانیا احتمالاً اکثریت کرسی‌های پارلمانی را به دست می‌آورد، اما هنوز به حمایت یک یا دو حزب دیگر که احتمالاً جدایی طلبان کاتالونیاست، برای تشکیل یک اکثریت پارلمانی نیاز دارد.

او حتی نسبت به دولت محافظه کار قبلی، لحنی مصالحه آمیز و سازش گونه درباره گفتگوی سیاسی با کاتالونیا دارد.

با این حال همانند سایر رهبران در مادرید، ایده برگزاری رفراندوم استقلال یا هرگونه جدایی یکجانبه کاتالونیا را رد می‌کند و موضعش را در کمپین انتخاباتی عنوان داشته است.

نخست وزیر اسپانیا در جریان مصاحبه روز پنجشنبه خود پس از اظهارات رهبر محبوس جدایی طلبان کاتالونیا تاکید کرد که هیچ رفراندومی برگزار نمی‌شود.

خوردی سانچز از اعضای حزب کارلس پوجدمون، رهبر در تبعید دولت منطقه‌ای کاتالونیا گفته که فکر می‌کند شرایط سیاسی ممکن است باعث متقاعد شدن نخست وزیر برای بررسی این روند شود.

وی گفته است: جنبش جدایی طلبی بر اساس خواسته مردمی که رأی می‌دهند، رفتار می‌کند و ما دیر یا زود حزب سوسیالیست اسپانیا را برای پذیرش چنین راهی متقاعد می‌کنیم.

نظرات بینندگان