arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

خبرهای مهمی که دیروز ممکن است از دست داده باشید / این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فعلا خبری از تعیین تکلیف لوایح FATF نیست - --محمد صدر عضو مجمع گفته «واقع امر این است که هر دو لایحه پالرمو و CFT موافق و مخالفانی در مجمع دارند که با هم اختلاف نظر دارند به همین دلیل تاکنون رای گیری نهایی به تعویق افتاده.برای جلوگیری از فوت فرصت مقرر شد هر دو لایحه پالرمو و CFT به صورت همزمان در صحن مجمع بررسی و نتیجه نهایی اعلام شود.»

سیلی در برابر سیلی در بازی پرسروصدای تراکتور --- تیم فوتبال تراکتورسازی با یک گل از پیکان شکست خورد تا امیدهای این تیم برای کسب نخستین جام خود کم‌رنگ‌تر از گذشته شود. پس از بازی، تعدادی از هواداران تراکتور برای اعتراض به داخل زمین آمدند. یکی از این هواداران یک سیلی به صورت مسعود شجاعی، کاپیتان این تیم زد. اشکان دژاگه اما وارد این ماجرا شد و به هواداری که به صورت شجاعی ضربه‌ای زده بود، یک سیلی زد. در نهایت، اعضای دو تیم حدود سه ساعت بعد از پایان مسابقه نتوانستند ورزشگاه را ترک کنند و کاروان دو تیم با اسکورت پلیس ورزشگاه را ترک کردند. در این بین، 3 هوادار تراکتور، دچار حمله قلبی شدند.

فعلا سفر را فراموش کنید! ---هواشناسی ضمن توصیه به مردم نسبت به عدم انجام سفر غیرضروری، گفته از روز یکشنبه (۱ اردیبهشت) تا اواخر هفته موج کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس از شمال‌غرب تا شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در استان‌های شمال‌غرب، تهران، استان‌های مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمال‌شرق و شرق طی صبح سه‌شنبه تا پنجشنبه است.

نارضایتی استاد از خیابان «علی نصیریان»---علی نصیریان در واکنش به اقدام اخیر شورای شهر در نامگذاری خیابان هایی در تهران به نام تعدادی از هنرمندان، گفت که «به افرادی که از جانب شورای شهر با من تماس گرفتند گفتم که راضی نیستم، اما آن‌ها گفتند ما چنین تصمیمی گرفته‌ایم و با قدرت اجرایی که داشتند این کار را انجام دادند اساسا لزومی نمی‌بینم نام ورزشکاران و هنرمندان روی خیابان‌ها زده شود. »

تا 2 هفته دیگر، تحریم نفتی ایران شدت می گیرد؟ رسانه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: تا دو هفته دیگر آمریکا باید تصمیم بگیرد یا به تحریم‌های نفتی ایران شدت ببخشد یا معافیت‌های اعطایی به خریداران نفت ایران را تمدید کند. اما این تصمیمی ساده نخواهد بود. دولت ترامپ تمایل دارد فشار بر ایران را افزایش دهد، اما اگر بخواهد نفت بیشتری را از بازار حذف کند، باید به جهش قیمت نفت نیز رضایت بدهد.

لایک بی لایک! --- اینستاگرام در حال کار روی قابلیتی جدید است که می تواند تعداد لایک های هر پست کاربران را مخفی کند. درواقع به کمک این قابلیت جدید دیگر مشخص نمی شود که هر یک پست کاربران تا چه حد مورد توجه مخاطبان واقع شده است. هدف، این است که دنبال کنندگان صفحات اینستاگرامی روی محتوای صفحات متمرکز شوند نه روی تعداد پیروان اشخاص. 

نخستین توضیح در مورد یک جنجال در فضای مجازی --- استاندار خوزستان در مورد حضور نیروهای حشدالشعبی در مناطق سیل زده جنوب گفته «آنها 20 بیل مکانیکی، کمپرسی و لودر آوردند تا سیل بند زده و راه ها را ایجاد و روستاها را نجات دهند. تنها علت حضور این نیروها همین موضوع بوده. از سوی دیگر، اخیراً عکسی در فضای مجازی از حضور حشدالشعبی در ستاد مدیریت بحران منتشر شده که مربوط به جلسه مدیریت بحران نیست.»

دست راستِ اوباما رقیب ترامپ می شود --- نشریه آتلانتیک نوشت که جو بایدن معاون اول رئیس جمهور در دوره باراک اوباما بالاخره تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرفته و آن را تا کمتر از یک هفته دیگر اعلام می کند. بایدن از جمله افرادی است که در دولت اوباما، با برخی سیاست های ستیزه جویانه واشنگتن علیه تهران مخالفت کرده بود و گفته می شود مواضع معتدلی همچون برنی سندرز نسبت به ایران دارد.

سخنان پربازتاب این خطیب نماز جمعه---کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران دیروز گفت «چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود. مگر شما خدا ندارید. مگر خداوند کم داده است. مگر قرآن نمی‌خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند.» 

زمان نمایشگاه کتاب هم مشخص شد --- امسال زمان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۰ روز جلو افتاده است و ۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

290 جاسوس سیا در ایران و کشورهای دیگر لو رفتند--- وزیر اطلاعات دیروز از شناسایی 290 جاسوس سیا در ایران و تعدادی از دیگر کشورها خبر داد. او همچنین گفت «ده‌ها جاسوس که جذب سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند، در مراکز حساس کشور شناسایی شده و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته‌اند.»  یاهو نیوز در آبان ماه سال گذشته، از عملیات بزرگ اطلاعاتی ایران و شکست «فاجعه بار» سیا خبر داده بود. به نوشته یاهو، «ایرانی ها با استفاده از گوگل موفق شده بودند وبسایتی را که سیا برای ارتباط با عاملان استفاده می کرد، کشف کنند.» گزارش کامل لو رفتن جاسوسان آمریکا را اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان