arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

بررسی گزینه‌های مطرح برای ریاست دانشگاه آزاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گزینه های اعضای هیئت امنا برای پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: گزینه جدیدی تاکنون اعلام نشده و سابقه افرادی که پیش از این در اخبار آمده در جلسه هیئت امنا بررسی می شود. 

فرهاد دانشجو گفت: گزینه های متفاوتی در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می شود و روی همان گزینه های قبلی که بارها در رسانه ها نیز مطرح شده است، به عنوان افراد پیشنهادی بحث و بررسی خواهد شد. 

تعیین نهایی تکلیف رئیس دانشگاه آزاد در یک جلسه 
وی افزود: در همان جلسه سابقه فعالیت این افراد که برای اعضای هیئت امنا و شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخته شده هستند، مطرح می شود و فردی که از نظر هیئت امنا صلاحیت و با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی همفکری و همیاری داشته باشند، قطعاً انتخاب می شود. 

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا پس از اعلام گزینه های هیئت امنا، جلسه دیگری هم برای تعیین و تایید رئیس این دانشگاه برگزار می شود، تاکید کرد: فکر نمی کنم لزومی داشته باشد جلسات دیگری برای تعیین رئیس دانشگاه آزاد برگزار شود؛ اگر همین افراد با سابقه در آن جلسه مطرح شوند سابقه کاری شان کاملاً مشخص است و رای گیری انجام می شود. 

هیئت امنا نظری درباره سلب حق رای از جاسبی ندارد 
دانشجو درباره سلب حق رای از رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تایید رئیس بعدی این دانشگاه، گفت: نظر دادن درباره مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جزء وظایف هیئت امنای دانشگاه آزاد نیست. 

اعلام گزینه های پیشنهادی ریاست دانشگاه آزاد 
به گزارش مهر، عباس طائب - رئیس کنونی منطقه شمال دانشگاه آزاد اسلامی (از مدیران جاسبی) همچنین مشاور وزیرعلوم و تحقیقات و فناوری هم به عنوان یکی از گزینه ها برای به دست آوردن صندلی دانشگاه آزاد مطرح شده است. 

فرهاد رهبر، محمدحسن شجاعی فرد، منصور کبگانیان و فرهاد دانشجو به عنوان گزینه های طیف اصولگرا و محمدرضا عارف و حمید میرزاده به عنوان گزینه های مطرح اصلاح طلبان برای نشستن بر کرسی دانشگاه آزاد تاکنون معرفی شده اند. 
هر چند فرهاد دانشجو پیش از این بارها اعلام کرده بود تاکنون گزینه ای برای ریاست دانشگاه آزاد انتخاب نکرده اما وی با اعلام برخی معیارها، ظاهراً فرهاد رهبر - رئیس دانشگاه تهران را به عنوان گزینه خود در جلسه هیئت امنا مطرح می کند.
نظرات بینندگان