arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

رهبر جبهه النصره پس از ۲ ماه در ادلب دیده شد

رهبر جبهه‌النصره (تحریر الشام) پس از دو ماه ناپدید شدن به دنبال جراحت‌های خطرناکی که در اثر وقوع دو انفجاری در ادلب برداشته بود، بار دیگر در این استان دیده شد تا برای درگیری حساس "ماندن یا نابودی" آماده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر جبهه‌النصره (تحریر الشام) پس از دو ماه ناپدید شدن به دنبال جراحت‌های خطرناکی که در اثر وقوع دو انفجاری در ادلب برداشته بود، بار دیگر در این استان دیده شد تا برای درگیری حساس "ماندن یا نابودی" آماده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ابومحمد الجولانی، سرکرده تحریرالشام، شاخه القاعده در سوریه در ادلب آفتابی شده است. او ریاست نشست رهبران تشکیلات تکفیری در این استان را برعهده داشته و دستورات قاطعی مربوط به درگیری سرنوشت‌ساز در ادلب داده است.

منابع محلی در ادلب گفتند، الجولانی روز جمعه ریاست نشستی را در شهرک اطمه واقع در مرزها با ترکیه برعهده داشت که در آن هشت تن از رهبران رده اول تشکیلات تروریستی مختلف از جمله حزب اسلامی ترکستان، حراس الدین، جیش العزة و نیز سه تن ناشناس حضور داشتند که به زبان ترکی صحبت می‌کردند.

این منابع گفتند، اقدامات امنیتی شدیدی در مقر نشست حاکم بود و تعداد زیادی از نیروهای مسلح وابسته به هیئت تحریرالشام در اطراف پایگاه نشست مستقر بودند و این اقدامات امنیتی در نوع خود در مناطق این استان برای نخستین بار بود که انجام می‌شد.

اطلاعات اندکی که از این نشست به بیرون درز کرده حاکی از آن است که الجولانی رهبران تشکیلات و گروه‌های مسلح را به شدت تهدید کرده و نسبت به تحویل دادن هر منطقه‌ای بر اساس هر نوع توافق‌نامه‌ای هشدار داده است. وی تاکید کرده است، گروهی که قرارداد یا توافق‌نامه‌ای بدون کسب نظر از الجولانی منعقد کند، مورد هدف نیروهای مسلح هیئت تحریر الشام قرار خواهد گرفت و مانند دشمن و خائن با آن برخورد می‌شود.

گفته شده که الجولانی در این نشست تاکید کرده، داده‌ها نشان می‌دهند ارتش سوریه یک عملیات نظامی در آینده نزدیک در جبهه‌های حومه حماه و ادلب انجام خواهد داد. وی از فرماندهان گروه‌های مسلح خواست آمادگی خود را بالا ببرند، چرا که این درگیری "درگیری ماندن یا نابود شدن" است.

منابع مذکور افزودند، الجولانی درباره اقدامات اخیر طرف ترکیه‌ای به ویژه تحرک خودروهای گشتی در منطقه عاری از سلاح گفت،‌ این اقدامات نتیجه‌ای نداشته است و او در حفاظت از مناطق ادلب به ترکیه تکیه نمی‌کند. وی گفت، باید با افراد مسلحی که از حومه دمشق و حمص می‌آیند همکاری شود. وی دستور داد، آنها به گروه جیش العزة که بر حومه شمالی حماه کنترل دارند، بپیوندند.

منابع محلی در ادلب ۱۸ فوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، دو انفجار شدید شهر ادلب را لرزاند که در این انفجارها الجولانی زخمی شد. همچنین در این انفجارها، ۲۴ تروریست و ۱۱ بیگانه با تابعیت‌های مختلف کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع پزشکی ۲۵ فوریه گفته بود، الجولانی پس از جراحت به بیمارستانی در استان هاتای ترکیه منتقل شد. او گفته بود، ترکش‌هایی به سرش برخورد کرده و به همین دلیل تحت عمل جراحی قرار گرفته است. او پس از جراحت‌های شدید دو ماه ناپدید شده بود.

نظرات بینندگان