arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

اتهام جدید سازمان سیا علیه غول فناوری چینی ها: سازمان اطلاعات چین در هواوی سرمایه گذاری کرده است

سازمان سیا در گزارشی جدید هشدار داده که شواهدی را در دست دارد که نشان می دهند سازمان اطلاعات چین سرمایه گذاری گسترده ای در هواوی انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان سیا در گزارشی جدید هشدار داده که شواهدی را در دست دارد که نشان می دهند سازمان اطلاعات چین سرمایه گذاری گسترده ای در هواوی انجام داده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدت ها است که مقامات ارشد دولت ایالات متحده با هواوی مشکل دارند و البته روزی نیست که اتهامی جدید علیه این شرکت مطرح نکنند. بر همین اساس است که جای تعجبی ندارد بدانیم سازمان سیا نیز در جدیدترین اتهاماتی که علیه هواوی مطرح کرده مدعی شده که این برند با سازمان اطلاعات چین در ارتباط است.  

اوایل امسال آژانس مرکزی اطلاعات ایالات متحده هشدارهایی را برای همتایان خود در استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلیس مطرح کرد. محتوای این هشدار چیزی نبود به جز این موضوع که هواوی به نوعی در حال جاسوسی از کاربران خود است و در نتیجه ماهیتی ضد امنیت ملی دارد.

اکنون برخی اطلاعات جدید که از طریق یک منبع ناشناس در انگلیس منتشر شده نشان می دهد که سازمان سیا به مقام های امنیتی بریتانیا هشدار داده است که هواوی به طور کامل به سازمان اطلاعات وابسته است تا حدی که سازمان اطلاعات چین بخش بزرگی از سرمایه این شرکت را تامین می کند. این موضوعی است که بارها از سوی مقامات هواوی رد شده است.

نکته تامل برانگیز را می توان این موضوع دانست که به اعتقاد مقامات ایالات متحده، هواوی تنها شرکت جاسوس نیست و برخی از برندهای دیگر «زد تی ای» نیز شرایطی مشابه دارند.  افزون بر این ها ایالات متحده سعی کرد با ایجاد ممنوعیت هایی برای برند هواوی مسیر موفقیت این شرکت را در حوزه تامین اینترنت 5G در سطح بین الملل مسدود کند. این موضوعی است که البته هواوی سعی کرده بر آن غلبه کند اما به هر حال ایالات متحده نیز موفق شده برخی از کشورها مثل کانادا، استرالیا و آلمان را با خود همراه کند.

در سال های اخیر، کارشناسان آمریکایی نگرانی های متعددی در ارتباط با محصولات شرکت هواوی ابراز کرده اند، اما استدلال دولت ایالات متحده همیشه مبهم بوده است و بر همین اساس نیز برخی از کشورها راضی نشده اند که هواوی را به طور کامل ترک کنند. با این وجود باید دید اتهام جدید سیا علیه هواوی چه تبعاتی خواهد داشت.

 

 

 

نظرات بینندگان