arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

شورای انتقالی سودان: توافق سیاسی برای آغاز مرحله انتقالی ضروری است

رئیس شورای نظامی سودان با تاکید بر ضرورت توافق سیاسی برای آغاز مرحله انتقالی گفت که «شورای انتقالی با هیچ دستگاهی خصومت ندارد».عبدالفتاح البرهان با اشاره به تعدیل قانون اساسی کشور گفت که «تعدیل قوانین در دولت آینده صورت خواهد گرفت».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس شورای نظامی سودان با تاکید بر ضرورت توافق سیاسی برای آغاز مرحله انتقالی گفت که «شورای انتقالی با هیچ دستگاهی خصومت ندارد».

به گزارش فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که «اگر احزاب سیاسی کشور بر سر دولت انتقالی به توافق برسند، قدرت را فورا تحویل می‌دهیم».

وی افزود: توافق سیاسی برای آغاز مرحله انتقالی ضرورت دارد و شورای نظامی با هیچ دستگاهی خصومت ندارد.

عبدالفتاح البرهان گفت: «منتظر پیشنهادات احزاب سیاسی درباره مرحله انتقالی هستیم و ترجیح ما بر این است که دولتی تکنوکرات تشکیل شود».

وی با اشاره به تعدیل قانون اساسی کشور گفت که «تعدیل قوانین در دولت آینده صورت خواهد گرفت».

رئیس شورای نظامی سودان تاکید کرد که «بین احزاب سیاسی مختلف این کشور، اختلاف چندانی بر سر مرحله انتقالی وجود ندارد».

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها صورت گرفت، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال‌ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از راس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به «عبدالفتاح البرهان» رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

نظرات بینندگان