arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰

لاریجانی : با مرده یک وزیر نباید سوداگری سیاسی کرد

مسئله اصلی امروز ما در داخل کشور برای مسئولان این است که مشکل اشتغال و بیکاری جوانان، مسئله تورم و قیمت‌های بالا را کنترل کنند. تمام مدیران وقتشان را به گونه‌ای بگذارند که یک جوان وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود بتواند اشتغال داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان‏، بی‌عدالتی و نابسامانی در نظام سرمایه‌داری، بیداری اسلامی، پاسخگوبودن آمریکا در مورد هواپیمای جاسوسی، مشکلات اصلی کشور، سوداگری سیاسی با مرده یک وزیر، چوب لای چرخ پرونده اختلاس گذاشتن و... مهمترین محورهای سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در قم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از مهر، دکتر علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم داشتن الگوی توسعه اسلامی اظهار داشت: ما در 32 سال پس از انقلاب اسلامی با رویکردهای متفاوتی کشور را اداره کردیم، یعنی نیت مسئولان خیرخواهانه بود اما رویکردها در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی متفاوت بود.

وی ادامه داد: در دهه نخست انقلاب نگاه ما بیشتر به عدالتی بود که به شبه سوسیالیست تشابه داشت که این امر تبعاتی در زمینه‌های مختلف در پی داشت، بعد مدل تغییر کرد و هر زمانی مسئولان مربوطه در دولت و مجلس تلاش با طرز فکرهای متفاوتی تلاش کردند و با توجه به اقتضائاتی که در کشور وجود داشت با قصد خیر کار کردند اما الگوی روشنی وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رسیدن با الگوی توسعه اسلامی گفت: در این زمینه افرادی مسئول شدند و خود مقام معظم رهبری جلساتی تشکیل دادند.

نباید در اداره حکومت به حداقل‌ها بسنده کنیم

وی این حرکت را لازم و مهم دانست و تاکید کرد: ما هم در مجلس شورای اسلامی اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات اسلامی در قم کردیم که فضلا و دانشمندان اسلامی بر روی این موضوع تمرکز کنند، یعنی ما نباید در اداره حکومت به حداقل‌ها بسنده کنیم که خلاف شرع نباشد، بلکه ما باید روح تفکر اسلامی را بیابیم و بر مدل اسلامی بنشانیم.

لاریجانی گفت: اگر می‌خواهیم به سمت مدینه فاضله حرکت کنیم باید روح مدینه فاضله را فهم کرد و اجزاء و مولفه‌های آن را در حوزه‌های مختلف مشخص کرد و آن را به کرسی نشاند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی مرکز تحقیقات اسلامی در مجلس نوعی حرکت تکاملی در رسیدن به الگوی توسعه اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم بگوئیم حوزه‌های علمیه تبلور تفکر اصیل اسلامی هستند بخشی که می‌تواند بیشتر موثر باشد در حوزه تقنین است و ما با همین انگیزه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس را به وجود آوردیم.

لاریجانی همچنین به ابلاغ سند چشم انداز نظام در افق 1404 توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رسیدن به این جایگاه بسیار مهم است، چون وضعیت این گونه نیست که دیگران ایستا باشند، بلکه کشورهای دیگر در منطقه با سرعت زیادی در حال حرکت هستند و اگر ما با الگوی درست مستمرا در یک جهت حرکت نکنیم دچار عقب افتادگی می‌شویم. کما اینکه در برخی از این مولفه‌ها پائین‌تر از کشورهای رقیب خودمان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای دیگر با شتاب فزاینده‌ای در حال رونق فضای کسب و کار و تولید و جذب سرمایه‌های خارجی هستند و کارخانه‌های مختلفی به وجود می‌آورند و سطح تجارت و صادرات را بالا می‌برند، و اگر ما بخواهیم به آن سطح و وضعیت اول در منطقه برسیم باید ابتدا شرایط پایه‌ای را تعریف کنیم.

رشد آگاهی‌های سیاسی در بین جوانان منطقه

وی با اشاره به شرایط کشور، بر لزوم توجه خاص به برخی کارهای پایه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: در این 32 سال کشور ما از گردنه‌های مختلفی عبور کرد و شرایط مختلف و فراز و فرودهای گوناگونی داشتیم، گاهی در شدت بیشتری از این گردنه‌ها همانند زمان جنگ زندگی کردیم، گاهی فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر ما بسیار زیاد بود (مثل بحث انرژی هسته‌ای) اما وضعیت فعلی ما از چند جهت تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل دارد.

لاریجانی تغییرات به وجود آمده در منطقه، اروپا و آمریکا را یکی از این تفاوت‌ها عنوان کرد و یادآور شد: هر کدام از این تغییرات از یک جنس هستند و مولفه مشترکی هم دارند که در رفتارها تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: از جمله تحولاتی که می‌توان آنها را به صورت مولفه مشترک در نظر گرفت، جریان جنبش وال استریت و جنبش‌هایی که در اروپا رخ داد است که برخی از صاحبنظران می‌خواهند از این واقعیت فرار کنند و برخی دیگر هم این مطلب را بیان کردند.

وی گفت: برژینسکی در کتابش این مطلب را اذعان کرده که شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که هیچ زمانی این گونه آگاهی‌های سیاسی برای مردم و جوانان را شاهد نبودیم، از این رو مردم در صحنه هستند و می‌خواهند در سرنوشت خودشان موثر باشند و این نقطه مشترکی است که در همه تحولات وجود دارد.

لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر نوعی خودآگاهی به وجود آمده که بر اساس مختصات بومی رمزهای مختلفی دارد. نمی‌شود گفت که آنچه در آمریکا تحقق می‌یابد هیچ خصوصیت آگاهی در آن وجود ندارد.

بی‌عدالتی و نابسامانی در نظام سرمایه‌داری

وی با بیان اینکه بحران مالی در اروپا و آمریکا به مشکل اساسی برای این کشورهای تبدیل شده است، اظهار داشت: این بحران از چند سال پیش از آمریکا شروع شد و بعد به اروپا تسری پیدا کرد و تبعات این موج ادامه پیدا می‌کند و این اشکال در درون سیستم سرمایه‌داری است که سر باز کرده است.

وی افزود: در گذشته برخی از متفکران در این زمینه هشدارهایی داده بودند که زمانی حجم بادکنکی سرمایه‌های فرضی سر باز می‌کند و شرکت‌هایی که به صورت فرضی و اعتباری منابعی را جابجا می‌کنند بعد از زمانی دچار ترکیدگی می‌شوند.

وی تاکید کرد: به این هشدارها توجه زیادی نشد چون دست سیاستمداران در این قضیه وجود داشت و این به ماجرای مهمی در آمریکا تبدیل شد و منجر به ورشکستگی‌‌های بانکی و بعد موسسات تولیدی و پس از آن به اروپا کشیده شد.

لاریجانی با اشاره به بدهی 14 هزار میلیارد دلاری آمریکا تصریح کرد: این کشور که ادعای مدیریت بر جهان دارد با کسری چندین میلیارد دلاری مواجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نوعی بی‌عدالتی در نظام سرمایه‌داری و نابسامانی در این سیستم سر باز کرد و این حادثه جدیدی است  که برای ما ضرورت‌هایی خلق می‌کند.

انقلاب‌های منطقه شیطنت آمریکا نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تحولات یک سال اخیر در منطقه را بسیار بزرگ عنوان کرد و افزود: ممکن است تا 200 یا 300 سال آینده چنین تحولاتی در منطقه به وجود نیاید.

وی گفت: تحولی که در تونس، یمن، مصر، لیبی و بحرین پشت سر هم در حال تحقق یافتن است یک حادثه بسیار بزرگی است و قرائت‌های مختلفی از این جریان می‌شود.

لاریجانی تاکید کرد: برخی افراد معتقد بودند حوادثی که در منطقه به وجود آمده مخلوق و شیطنت جدید آمریکاست و آمریکا این نابسامانی را در کشورهای اسلامی دامن می‌زند تا به یک مدل جدیدی از تسلط برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی این نظریه را وهمی توصیف کرد و یادآور شد: حوادث و رویدادها این نظریه را تائید نمی‌کند و ضمنا وزن آمریکا در منطقه به این اندازه نیست که بتوانند چنین هیجانات مهمی را خلق کند.

خیلی از مشتری‌های آمریکا در منطقه سرنگون شدند

وی گفت: علاوه بر این خیلی از مشتری‌های مهم آمریکا در این حوادث سرنگون شدند و کسانی که روی کار می‌آیند از مخالفان آمریکا هستند.

لاریجانی فشارهای زیادی که آمریکا به خاطر تامین منافع اسرائیل بر کشورهای منطقه وارد کرده و بی‌اعتنایی به حقوق مسلمانان را از جمله عوامل مهم شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد و گفت: این مولفه‌ها در نظرات برخی متفکران کشورهای عربی و غربی مشاهده می‌شود.

وی به تاثیرگذاری عمیق تفکر امام خمینی(ره) و روحیه استقامت و مقاومت ملت ایران بر انقلاب‌های منطقه اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه تبلیغات عظیمی علیه انقلاب‌های منطقه انجام شده اما حرف انقلابیون این است که می‌خواهند تفکر جدیدی در اداره کشور ایجاد شود.

استقامت ملت ایران الگوی انقلابیون شد

وی با بیان اینکه مدل استقامتی که ملت ایران داشت برای انقلابیون الگو شد، تاکید کرد: زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، نظام جمهوری اسلامی چون بر اساس مکتب اداره می‌شود به تنهایی از ملت عراق دفاع کرد و حتی آمریکایی‌ها از کانال‌های مختلفی پیغام می‌فرستادند که در چند روز آینده به ایران حمله می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: ایران مستقیم از ملت عراق دفاع کرد و نتیجه‌اش این شد که ملت عراق امروز سرفرازانه عذر آمریکایی‌ها را خواستند که از عراق بیرون بروند.

وی با بیان اینکه کسی نیست که در صحنه بین‌ المللی بگوید آمریکایی‌ها در عراق پیروز شدند، اظهار داشت: همین مسئله در جنگ 33 روزه اتفاق افتاد و کشورهای منطقه به جز سوریه یا سکوت کردند و یا اطلاعات به سرویس‌های اسرائیل می‌دادند و یا به صورت مستقیم با سرویس‌های اسرائیل ارتباط برقرار می‌کردند ولی مقاومت جواب داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جنگ 22 روزه و در افغانستان و مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی نیز همین موضوع اتفاق افتاد و آنها خیلی گردن کلفتی کردند اما روحیه مقاومت و استقامت یک الگو شد و مردم جهان به خاطر این مدل ایستادگی به راحتی تنفس می‌کنند.

تئوری جمهوری اسلامی تئوری سیطره‌دادن قدرت خودش نیست

وی با بیان اینکه استقامت ملت ایران به نمادی برای بیداری اسلامی تبدیل شد، تصریح کرد: اینکه آنها در تحلیل‌های خودشان می‌گویند بیداری اسلامی برای جمهوری اسلامی آورده‌ای داشته است، می‌خواهند جلو  این بیداری اسلامی را بگیرند.

لاریجانی گفت: ما به دنبال امپراطوری در منطقه نیستیم، بلکه دنبال این هستیم که مسلمانان دسته دوم نباشند و هر ملتی  که در هر کشور هست بر سرنوشت خودش مسلط باشد.

وی ادامه داد: تئوری جمهوری اسلامی تئوری سیطره‌دادن قدرت خودش نیست، ما یک نظام مسلکی هستیم و دنبال این هستیم که به مظلومان کمک کنیم، ولی اینها درک نمی کنند، چون معادلات قدرت را می‌بینند.

آمریکا باید پاسخگوی ورود هواپیمای جاسوسی به آسمان ایران باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشاندن هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا در خاک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در مورد پرنده‌ای که اخیرا به چنگ جمهوری اسلامی ایران در آمد، حرف‌های عجیبی می‌زنند. آقای اوباما می‌گوید من رسما از ایران می‌خواهم که این هواپیما را تحویل آمریکا بدهد و وزیر امور خارجه آنها هم به همین صورت حرف می‌زند.

وی تاکید کرد: شما ابتدا باید رسما به ایران پاسخ بدهید که برای چه پرنده شما در آسمان ایران بود؟ باید پاسخ بدهید که پرنده شما در آسمان ما چه می‌کرد؟

لاریجانی ادامه داد: ممکن است بگویند اشتباهی از افغانستان به ایران آمده، کما اینکه ناتو هم چنین حرفی را زده است، اما کسی فریب این حرف‌ها را نمی‌خورد.

نماینده مردم قم در مجلس  تاکید کرد: ما می‌دانیم که این پرنده شما در کدام قسمت‌های ایران پرواز می‌کرد و از کدام مناطق ما جاسوسی می‌کرد. این مطلب را نگوئید که اشتباهی وارد ایران شد، به خاطر اینکه اطلاعات ما دقیق‌تر از اینهاست که در کدام مناطق ما چرخش‌‌هایی داشته و اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کرد.

وی با بیان اینکه آقای اوباما باید رسما بگوید که برای چه  پرنده خودش را به آسمان ایران فرستاده بود؟ تصریح کرد: نوع حرف‌زدن آنها نشان می‌دهد که هنوز درک درستی از وقایع و تحولات ندارند.

لاریجانی نشاندن این هواپیما را دستاورد بزرگی برای امت اسلامی دانست و افزود: این حادثه یک حادثه بی‌نظیر  است و ممکن است برخی افراد حتی در داخل کشور درک درستی از این موضوع نداشته باشند ولی این حوادث یک ظرفیت بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران خلق کرد.

آمریکایی‌ها دچار جنون گاوی سیاسی شدند

وی با اشاره به صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی در مورد فعالیت‌های هسته‌ ای این کشور گفت: آنها خودشان می‌دانند که این حرف‌هایی که الان مطرح می‌کنند که فناوری هسته‌ای ایران به سمت نظامی رفته، دروغ است، چون گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا این مطلب را سال 2007 گفته بود.

وی ادامه داد: در همین فاصله بسیاری از سئوالات آژانس انرژی اتمی هم پاسخ داده شد اما مسئله جدیدی ایجاد کردند که این مسئله به تحولات منطقه‌ای بر می‌گردد.

لاریجانی به تحلیل فریدمن در این موضوع اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند که با تغییراتی که در سطح منطقه افتاد، توازن به هم ریخت و از این رو برای متوازن کردن شرایط به ایران و سوریه فشار وارد می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماجراجویی آنها در سوریه برای دموکراسی نیست، وگرنه موجودات دیگری که در خلیج فارس هستند و طرفدار مردم سوریه شدند خودشان حکومت سلطنتی دارند و مجلسی ایجاد کردند که سلطان و امیرشان همه نماینده‌ها را نصب می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این فضاحت‌آور  است که این کشورها علمدار دموکراسی در کشور سوریه شدند.

لاریجانی افزود: سفیر آمریکا در یکی از کشورهای ملک نشین منطقه گفته بود ما واقعا در اینجا مردم سالاری می‌بینیم و این مسئله عجیب و غریبی بود. به نظرم آنها دچار جنون گاوی سیاسی شدند که این جوری حرف می‌زنند.

نظام‌های سلطنتی به دنبال دموکراسی در سوریه هستند!

وی خطاب به برخی کشورهای منطقه گفت: شما که حکومت ملکی درست کردید و کسی نمی‌تواند نفس بکشد به فکر دموکراسی مردم دیگر کشورها هستید؟

وی با بیان اینکه مشکل این کشورها دموکراسی نیست، اظهار داشت: آنها تا دم آخر از حسنی مبارک حمایت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که چرا این کشورها در بحرین نگران دموکراسی نیستند؟ تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورهای دیگر در منطقه که از آنها انتظار زیادی می‌رفت که در این زمینه عاقلانه عمل کنند در تله آمریکا افتادند.

وی با اشاره به برخی جنایت‌های انجام شده در قبال مردم مظلوم بحرین گفت: آیا این فضاحت برای افرادی که دموکراسی‌خواه هستند نیست که در مدل زندگی در بحرین هر 35 هزار شیعه یک کرسی می‌تواند در مجلس داشته باشد و هر 5 هزار سنی یک کرسی؟ این چه جور دموکراسی است که درست کردید؟

می‌خواهند ما را سرگرم کنند؛ به تله آنها نیفتیم

لاریجانی سرگرم‌کردن ملت و مسئولان ایران را دلیل اصلی فشارهای غیرمتعارف به ایران دانست و تاکید کرد: البته این فشارهای نامتعارف از روی ناشی‌گری آنهاست به خاطر اینکه در شرایط فعلی وقتی این کار انجام شود تنفری در منطقه علیه آنها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نباید در تله آنها افتاد، تصریح کرد: کاری نباید کرد که آنها از این کار سوء استفاده کنند.

کاهش روابط با انگلیس تصمیمی انقلابی، درست و معقول بود

وی تصویب کاهش روابط جمهوری اسلامی با انگلیس را تصمیم به جای مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد: انگلیسی‌ها دچار توهم شدند و تصور می‌کردند هنوز باید در رویای بریتانیای کبیر باید حرکت کنند.

لاریجانی خطاب به انگلیس گفت: شما اگر مراوده با ایران دارید می‌توانید حرف مخالف بزنید اما نمی‌توانید با ایران دشمنی کنید. شما با ایران دشمنی می‌کنید اما در بخش‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی از ایران سرویس می‌خواهید. این امکان‌پذیر نیست و هر کسی باید از خودش تعریف داشته باشد.

وی این تصمیم مجلس شورای اسلامی را تصمیمی انقلابی، درست و معقول دانست و گفت: آنها دنبال این بودند که این مسئله را در لفافه جدیدی بپیچند، چون این مسئله برای آنها سخت بود.

دلیلی نداشت دانشجویان کار غیرقانونی مرتکب شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود برخی افراد به سفارت انگلیس در ایران اظهار داشت: من به احساسات دانشجویان و جوانان احترام می‌گذارم که به سمت سفارت انگلیس حرکت کردند و این حق جوانان ماست، به خاطر اینکه انگلیسی‌ها آنقدر در ایران جفا کردند که جوانان ما باید نفرت خودشان را نشان بدهند اما دلیلی نداشت به آنجا ورود داشته باشند تا آنها این مسئله را به ماجرایی تبدیل کنند.

لاریجانی گفت: البته آنها نامردی کردند و فوری در شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر کردند ولی دلیلی ندارد در این زمینه کار غیرقانونی انجام شود که آنها از این کارها سوء استفاده کنند، آنها به دنبال سرگرم سازی ما هستند.

مشکلات اصلی کشور بیکاری، تورم و بالابودن قیمت است

نماینده مردم قم در مجلس  با بیان اینکه مسائلی در کشورها ما به وجود می‌آید که مسئله اصلی کشور ما نیست ولی ذهن همه را درگیر می‌کند، تصریح کرد: مسئله اصلی امروز ما در داخل کشور برای مسئولان این است که مشکل اشتغال و بیکاری جوانان، مسئله تورم و قیمت‌های بالا را کنترل کنند. تمام مدیران وقتشان را به گونه‌ای بگذارند که یک جوان وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود بتواند اشتغال داشته باشد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حل این مشکلات به صورت شعاری و دستوری امکان پذیر نیست، تاکید کرد: این مهم به یک مدل و کار عاقلانه نیاز دارد.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم مقاومت کنیم و به جایگاه مشخص‌شده در چشم‌انداز برسیم باید تولیدات را رونق دهیم، یعنی باید ابتکارات جوانان باید وارد سرزمین تولید شود و اگر این انجام نشود مسئله اشتغال و تورم برطرف نمی‌شود، چون وقتی پول توزیع می‌کنیم نقدینگی افزایش پیدا می‌کند و تورم هم بالا می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این پول‌ها در تولید صرف شود اشتغال ایجاد می‌شود و به دنبال آن شرایط متعادل خواهد شد.

وی با اشاره به نوع نگاه مجلس به رونق‌بخشی فضای کسب و کار افزود: متاسفانه برخی از روزنامه‌ها شاید به دلیل مسائل سیاسی متوجه این موضوع نشدند.

لاریجانی با تاکید بر تسهیل در فضای کسب و کار گفت: دستگاه‌های دولتی باید موظف شوند به کسانی که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند کمک کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در برخی از شهرک‌های صنعتی بازدید کردم و دیدم بسیاری از واحدهای تولیدی غیرفعال شده است، چون کمک‌هایی که باید به این واحدها می‌شد ، نشد و در این زمینه پیگیری کردم.

با مرده یک وزیر نباید سوداگری سیاسی کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حاشیه‌سازی برخی افراد در کشور تاکید کرد: برخی افراد هر روز یک مسئله در کشور ایجاد می کنند. یک روز یک حرف انحرافی مطرح می‌شود و ذهن‌ها به دنبال این حرف می‌رود. اشکال این است که ذهن ها متفرق می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: حتی در مورد وزیری که استیضاح و مرحوم شده مسائلی مطرح می‌شود، با مرده یک وزیر سوداگری سیاسی که نباید کرد. اینها مسائل اصلی کشور است که درباره آنها حرف می‌زنند؟ یا دائما به این قسمت یا آن قسمت حمله می‌کنند.

وی با بیان اینکه درگیری‌های لاینفع و حتی مضر، وقت کشور را می‌گیرد گفت: تئوری دشمن این است که شما را در مسائل بین‌المللی و داخلی سرگرم کند، شما باید زرنگ باشید که در دام دشمن نیفتید.

لاریجانی ادامه داد: احساس من این است که برخی افراد می‌فهمند و به عمد این کار را می‌کنند، چون منفعت سیاسی برای آنها دارد. مثلا فصل انتخابات باید موج‌هایی را به وجود بیاورند. این که کلاهبرداری سیاسی است. مگر مملکت می‌خواهد این جوری اداره شود؟ باید به مشکل مردم دل بدهید که چه چیزهایی است. این افتادن در تور دشمن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مشکلات گاهی جنبه سیاسی به خود می‌گیرد، گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی می‌شود، مثلا در فساد مهمی که کشف شد همه باید خوشحال باشند که   فسادی وجود داشته و کشف شده است.

وی ادامه داد: ما در جلسه سران سه قوا بحث کردیم که هر سه قوه باید بر روی این قضیه ایستادگی کنند تا قضیه روشن شود. پس چرا به این و آن طعنه می‌زنند؟

چوب لای چرخ پرونده اختلاس بزرگ نگذارید

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری این پرونده تا کشف زوایای نهفته آن گفت: باید این پرونده پیگیری شود و با متخلفان در هر سطحی که هستند برخورد قاطع شود. در این پرونده خط قرمزی وجود ندارد، بلکه هر کسی که تخلف کرد باید محاکمه شود و این قدرت قوه قضائیه است که با متخلفان این پرونده برخورد جدی کند.

لاریجانی افزود: همه باید به آقای اژه‌ای کمک کنند که این مسئله را ریشه‌یابی کند نه اینکه چوب لای چرخ این پرونده بگذارند. اگر با متخلفان این پرونده برخورد درست شد مردم باور می‌کنند که شما عدالت‌طلب هستید و با فساد برخورد می‌کنید و این تبدیل به قدرت نظام خواهد شد، نه اینکه این را به یک پروسه فرمایشی سیاسی تبدیل کنیم که البته این نخواهد شد، چون همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند با متخلفان این پرونده برخورد خواهد شد.

 تمرکز بر مسائل اصلی

وی با بیان اینکه ما باید در مسائل داخلی و خارجی بر مسائل اصلی تمرکز کنیم، یادآور شد: مسائل اصلی کشور توانمندسازی کشور از نظر توسعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته الگوی توسعه اسلامی هنوز کامل نیست و باید روی آن کار شود اما آن گونه که می‌فهیم مسئله اشتغال و تورم بسیار مهم است.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: اگر بخواهیم قدرتمند باشیم باید تلاش کنیم توانمندسازی کشور با رونق تولید محقق شود.
نظرات بینندگان