arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰

بازداشت پسر معتادی که با تهدید خواستار فروش کلیه مادرش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه خراسان نوشت:

جوان معتادی که برای تامین هزینه مواد، مادرش را وادار کرده بود کلیه اش را بفروشد با شکایت وی دستگیر شد. این جوان تا به حال 33مرتبه توسط مادرش برای ترک اعتیاد در کمپ بستری شده اما هر بار پس از مدتی دوباره سراغ مواد رفته است. 

صبح روز یکشنبه زنی در حالی که صدایش می لرزید با مرکز فوریت های پلیسی تماس گرفت و از پلیس کمک خواست. او که بریده بریده حرف می زد گفت پسر معتادش او را به مرگ تهدید کرده است و گفته باید برای تهیه هزینه موادمخدر مصرفی اش کلیه اش را بفروشد. دقایقی پس از این خبر ماموران کلانتری ابوسعید برای کمک به این زن عازم خانه اش شدند اما پیش از حضور آنها پسر معتاد از خانه گریخته بود. شاکی در بیان جزئیات بیشتر این ماجرا به پلیس گفت: «پسرم محسن 6سال است که به موادمخدر شیشه اعتیاد دارد و روزگارم را سیاه کرده است. در این مدت تلاش زیادی کردم تا او مواد را ترک کند اما فایده ای نداشت. او مدام پول می خواهد و من هم مجبورم به او پول بدهم. چند روز قبل وقتی محسن از من پول خواست و من گفتم دیگر پولی ندارم گفت باید کلیه ام را بفروشم و پولش را به او بدهم. او گفت اگر این کار را نکنم من را می کشد. من این حرف هایش را جدی نگرفتم اما صبح امروز - روز حادثه- وقتی سراغم آمد و من را به باد کتک گرفت فهمیدم حرف های او درباره فروش کلیه جدی است. به همین دلیل با 110 تماس گرفتم.» 

اظهارات این زن نشان می داد پسر شیشه ای اش وضعیت خطرناکی دارد به همین دلیل ماموران منتظر بازگشت او به خانه شدند و وی را دستگیر کردند.صبح دیروز محسن به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران منتقل شد و توسط بازپرس زکی پور تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: من مدت ها است مواد مصرف نمی کنم و حرف های مادرم درباره اعتیادم به شیشه دروغ است. من چند مرتبه از مادرم پول قرض گرفته ام اما هیچ وقت حتی دست روی او بلند نکرده ام چه برسد به این که مجبورش کنم کلیه اش را بفروشد.

با وجود این اظهارات مادر جوان معتاد گفت: «پسرم آبروی ما را بین فامیل و همسایه ها برده است. او جوان پرخاشگری است و مدام با من و خواهرهایش دعوا می کند. سه فرزند دیگرم هرکدام افراد موفقی هستند. یکی از آنها وکیل، یکی حسابدار و دیگری هم مهندس کامپیوتر است. محسن هم تا ترم 7رشته مهندسی برق درس خواند اما سراغ اعتیاد رفت و با دستان خودش زندگی اش را تباه کرد. در این 6 سالی که او شیشه مصرف می کند 33مرتبه او را در کمپ بستری کرده ام و هر دفعه پول زیادی برای ترک کردنش هزینه کرده ام اما او سربه راه نمی شود.او هر روز با من دعوا می کند و می گوید پول یارانه اش را می خواهد و به این بهانه چند برابر از من پول می گیرد و همه را خرج مواد می کند. او حتی یک مرتبه وسایل خانه را فروخت و من با زحمت زیادی دوباره آنها را خریدم. در این مدت به سختی رفتار او را تحمل می کردم اما دیگر از دستش تامین جانی ندارم و او گفته هر طور شده باید کلیه ام را بفروشم و پولش را به او بدهم.» در پی این اظهارات بازپرس زکی پور جوان معتاد را با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان کرد.
نظرات بینندگان