arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰

دنیزلی بهترین گزینه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با تاکید براینکه در حال حاضر این باشگاه نیاز مبرم به یک سخنگو از جنس فوتبال دارد، گفت: مصطفی دنیزلی در بین گزینه‌های هدایت تیم پرسپولیس از همه بهتر است.

به گزارش انتخاب، بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با مهر، در خصوص وضعیت فعلی تیم پرسپولیس و ویژگی‌های سرمربی آینده این تیم گفت: در خصوص انتخاب سرمربی تیم پرسپولیس همواره می‌شود صحبتهایی کلیشه‌ای مانند اینکه سرمربی این تیم باید کارنامه بین‌المللی داشته و از دانش و تجربه برخوردار باشد، مطرح کرد اما در حال حاضر تیم پرسپولیس دارای شرایط ویژه‌ای است.

وی در ادامه افزود: قبل از هر چیز باید بگویم باشگاه پرسپولیس نیاز ویژه به یک کارگروه فنی - مدیریتی مطمئن و معتمد دارد که حداقل اعضای آن سه نفر بوده و از توانمندیهای لازم در خصوص امور مدیریتی و فنی برخوردار باشند. این کارگروه باید ضمن داشتن استقلال کاری از قدرت اجرایی نیز برخوردار باشند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: این کارگروه برای انتخاب سرمربی حداقل باید به مدت یک هفته تا 10 روز وقت بگذارد تا در خصوص بررسی گزینه‌هایی که می‌توانند برای هدایت تیم پرسپولیس تاثیرگذار باشند به جمع بندی برسند. آنگاه مسئولان باشگاه می‌بایست با بهره گیری از نظرات آنها با نفرات موردنظر خود وارد مذاکره شوند.

ذوالفقارنسب تاکید کرد: نکته‌ای که مهم است این است که طی این مدت نباید خبری در خصوص تصمیم گیری‌هایی که در این کارگروه صورت گرفته است به بیرون درز پیدا کند.

عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس ضمن اعلام اینکه در شرایط فعلی بهتر است سرمربی این تیم خارجی باشد، اظهار داشت: در شرایط فعلی که قرار است با آمدن یک سرمربی شوک به تیم وارد شود، مدیریت و هوشیاری این کارگروه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به نظر من در شرایط فعلی این کارگروه علاوه بر انتخاب سرمربی باید در جذب حداقل چهار بازیکن خوب و با کیفیت بالا نقش داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از آن برای آنکه تیم به آرامش رسیده و به منظور حل مشکلات فنی آن، باید یک اردوی 7 تا 10 روزه را ترجیحا در خارج از کشور برای تیم پیش بینی کنند.

ذوالفقارنسب ضمن اشاره به این موضوع که باشگاه پرسپولیس باید دارای یک سخنگوی مقبول باشد، گفت: در شرایط فعلی با توجه به اینکه صحبتهای اضافی و پراکنده پیرامون تیم پرسپولیس زیاد به چشم می‌خورد باشگاه پرسپولیس نیاز مبرمی به داشتن یک سخنگوی مقبول رسانه‌ها و هواداران دارد که از جنس فوتبال باشد تا بتواند حقایق مربوط به تیم و اطلاعات دقیق را به طور شفاف در اختیار رسانه‌ها و هواداران قرار دهد.

عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر باشگاه پرسپولیس از نظر بودجه مشکل زیادی نداشته باشد به نظر من بهتر است که به جای آوردن یک مربی متوسط به دنبال آوردن یک مربی در سطح و کلاس بالای بین‌المللی باشد چون این مربی با خودش اعتبار، تجربه و دانش فنی به تیم پرسپولیس می‌آورد.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ در بین گزینه‌هایی که تاکنون برای هدایت تیم پرسپولیس مطرح شده است، من دنیزلی را واجد شرایط‌تر از بقیه می‌دانم. با توجه به شناختی که از گزینه‌هایی مانند جمال حاجی، بوناچیچ، اریکسون و ... دارم، شرایط دنیزلی بهتر از همه آنهاست.

ذوالفقارنسبت در خصوص حضور مربی مانند بوناچیچ در تیم پرسپولیس نیز گفت: رفتارهای روانشناسانه و اخلاقی بوناچیچ در تیمهایی که پیش از آن در فوتبال ایران هدایتش را برعهده داشته به خوبی بیانگر این مطلب است که وی با اینگونه رفتارها در تیم بزرگی مانند پرسپولیس به مشکلاتی سخت بر خواهد خورد.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ هر سرمربی خارجی که هدایت تیم پرسپولیس را برعهده بگیرد نیاز به این دارد که یک مربی مانند عاشوری در کنارش باشد چون او هم اطلاعات فنی کاملی از تیم داشته و هم مربی با شخصیتی است که ارتباط خوبی را با بازیکنان برقرار کرده است.

عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در ادامه ضمن اعلام اینکه در یک باشگاهی با اعتبار مانند پرسپولیس نباید یک مدیرعامل هرچند هم که آگاهی به امور داشته باشد به تنهایی وارد مذاکره شود، گفت: به نظر من باید این وظیفه را همان کارگروه فنی، مدیریتی که معتمد باشگاه نیز هست، برعهده بگیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که پرسپولیس حداقل نیاز به چهار بازیکن با کیفیت در خطوط دفاع، حمله و درون دروازه دارد، تاکید کرد: این نیاز درخط میانی احساس نمی‌شود چون پرسپولیس بازیکنان زیادی در این خط دارد و اگر می‌بینید بازیکنی مانند علی کریمی رو به عقب بازی می‌کند دلیلش این است که کریمی دراین فصل در تیم پرسپولیس بسیار مسئولیت پذیر شده است و زمانی که می‌بیند خط دفاع تیم مشکلاتی دارد، مجبور می‌شود رو به عقب بازی کند. بنابراین اگر ضعفهای خط دفاعی تیم برطرف شود باعث خواهد شد تا کریمی بتواند مانند گذشته رو به جلو و پشت مهاجمان تیم بازی کرده و در واقع فضای بین خطوط میانی و حمله تیم را پر کند.

وی در خاتمه در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازگشت مجدد شما به کمیته فنی باشگاه پرسپولیس وجود دارد، گفت: من در گذشته دو تجربه تلخ از حضور در کمیته فنی تیم ملی و باشگاه پرسپولیس داشته‌ام. اگر احساس کنم که کارگروه فنی سالم و تاثیرگذار در باشگاه پرسپولیس به وجود آمده است با توجه به علاقه‌ای که به این باشگاه دارم بازخواهم گشت اما حتی اگر پس از سه روز کاری متوجه شوم که خود من و یا این کارگروه تاثیرگذار نبوده و یا قدرت اجرایی ندارد از آن خارج خواهم شد.
نظرات بینندگان