arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

حمله هکرهای روسی به سفارت‌خانه برخی کشورها

کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری روسی به سفارت خانه‌های برخی از کشورهای اروپایی بسیاری در سراسر جهان حمله کرده‌اند.در سال‌های اخیر که حملات سایبری به نهادهای مختلف دولتی، بانکی و غیر دولتی شدت گرفته است، اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص حملات هکرهای تحت حمایت دولت روسیه و کره شمالی در رسانه‌ها منتشر شده است که زنگ خطر حملات سایبری به نهادهای دولتی و غیر دولتی که اطلاعات محرمانه و مهم متعددی دارند، به صدا درآورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری روسی به سفارت خانه‌های برخی از کشورهای اروپایی بسیاری در سراسر جهان حمله کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر که حملات سایبری به نهادهای مختلف دولتی، بانکی و غیر دولتی شدت گرفته است، اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص حملات هکرهای تحت حمایت دولت روسیه و کره شمالی در رسانه‌ها منتشر شده است که زنگ خطر حملات سایبری به نهادهای دولتی و غیر دولتی که اطلاعات محرمانه و مهم متعددی دارند، به صدا درآورده است.

حالا طبق گزارش جدیدی که در وب سایت theverge آمده نشان می‌دهد که کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرهای تحت حمایت دولت روسیه تاکنون توانسته‌اند با ارسال ایمیل‌های آلوده‌ای که در آنها لینک و فایل‌های ضمیمه مخرب درج شده بوده ، به اطلاعات محرمانه ، سری و ارزشمندی بسیاری که در سفارت خانه‌های بسیاری از کشورهای اروپایی دسترسی و نفوذ پیدا کنند که این امر موجب نگرانی بسیاری از این کشورهای اروپایی شده است.

هکرهای روسی تاکنون توانسته‌اند به اطلاعات ارزشمند و محرمانه متعددی که توسط مقامات فعال در سفارت خانه کشورهای اروپایی در نپال، گویان، کنیا، ایتالیا، لیبی، برمودا و لبنان جابجا و منتقل شده است، دسترسی پیدا کرده و با ارسال ایمیل‌های آلوده و مخرب به اهداف و انگیزه‌های خود دست یابند.

محققان و پژوهشگران مؤسسه چک پوینت بر این باورند که مجرمان سایبری و هکرهای روسی بعد از ارسال ایمیل‌های مذکور که به فایل‌های اکسل آلوده‌ای ضمیمه شده بوده‌اند، قادر بودند به کلی کنترل رایانه و صفحه کاربری سفارت خانه موردنظر را در دست گرفته و وارد تمامی اطلاعات سری و محرمانه موجود در پست الکترونیکی مربوطه شوند.

در سال‌های اخیر به خصوص سال گذشته میلادی، حملات سایبری و نفوذهایی که به بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری کوچک و بزرگ در جهان اتفاق افتاد، بعد از بررسی و تحقیقات فراوان معلوم شد که ردپایی از حمایت دولت‌های مختلف نظیر روسیه و کره شمالی نیز در آن وجود داشته است و این بدان معناست که هکرها و مجرمان سایبری بدون حمایت مستقیم یا غیرمستقیم افراد و نهادهای دولتی دست به هک و نفوذ به اطلاعات بانک‌های جهان نمی‌زنند چراکه از خطرات و تهدیدهای بزرگ آن باخبر و مطلع بوده و بدون حمایت‌های مالی هنگفت حاضر به انجام چنین کاری با ریسک بالا نخواهند بود.

آنها در ادامه گزارش مفصل خود عنوان کرده‌اند که هنوز هدف و انگیزه هکرهای روسی که به سفارت خانه‌های مذکور حمله کرده‌اند، معلوم و مشخص نشده اما پیش‌بینی می‌شود که منطقه جغرافیایی کشورهای موردحمله از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است.

نظرات بینندگان