arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰

هشدار پلیس به موتورهای فاقد پلاک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راهور تهران از افتتاح مرکز شماره‌گذاری موتورسیکلت در کیلومتر ۷ جاده مخصوص کرج در مجاورت مرکز ترخیص خلیج خبر داد و گفت: موتورهای فاقد پلاک بدون هیچ اغماضی توقیف می‌شوند.

به گزارش فارس سردار حسین رحیمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در زمینه چگونگی اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی برگزار شده بود گفت: با توجه به اینکه در آستانه اجرای مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی از اول دی هستیم مجموعه اقدامات فرهنگی در دستور کار پلیس راهور تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هفته آینده به عنوان هفته آموزش نامگذاری شده لذا تعداد زیادی بروشور تهیه شده که از طریق ماموران راهور بین مردم عادی و رانندگان توزیع خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران در توضیح این اقدام گفت: توزیع این بروشورها برای افزایش آگاهی مردم از نوع جرایم و نوع اعمال قانون‌ها صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با اجرای قانون جدید رانندگی در مرحله اول شاهد کاهش ۶۲۱ نفری کشته شدگان و کاهش ۳۴۸۰ نفری مجروحان در سطح شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

رحیمی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون جدید ۱۵۹ راننده به دلیل کسب نمره منفی بالای ۳۰ از رانندگی محروم شده‌اند.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: از آنجایی که مبالغ جرایم رانندگی افزایش چشمگیری داشته لذا به آموزش همکاران خود اقدام کرده‌ایم تا اعمال قانون با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود تا درگیری بین مردم و ماموران ایجاد نشود.

وی در ادامه این نشست خبری به افتتاح مرکز جدید شماره‌گذاری موتورسیکلت در کیلومتر ۷ جاده مخصوص کرج اشاره کرد و گفت: مهلت قانونی شماره‌گذاری موتورهای فاقد پلاک به پایان رسیده لذا موتورهای فاقد پلاک بدون هیچ اغماضی توقیف می‌شوند.

رحیمی بیان کرد: متاسفانه آمار موتورهایی که فاقد پلاک هستند بسیار بالاست لذا با احداث مرکز شماره‌‌گذاری در نزدیکی مرکز ترخیص خلیج روند شماره گذاری این موتورها افزایش یافته است.

وی گفت: موتورهایی که به دلیل فقدان پلاک توقیف می‌شوند تا زمانی که پلاک ملی دریافت نکرده باشند اجازه خروج پارکینگ پیدا نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران از جمع‌آوری موتورهای سه چرخ در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: این موتورها چهره نازیبایی را به شهر تهران داد‌ه‌اند. گاهی مشاهده شده این موتورها به باربری‌های سنگین و مسافرکشی اقدام کرده اند لذا در آینده نزدیک تمام این موتورها از سطح شهر تهران جمع آوری خواهند شد.

رحیمی اظهار داشت: غالب این موتورها فاقد پلاک هستند لذا این موتورها فقط می‌توانند در داخل مزارع یا کارگاه‌ها تردد کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
1
اين حرفها فقط براي شهرهاي بزرگ مادر خوزستان زندگي ميكنيم به جز اهواز وآبادان در شهرهاي ديگه مثل هنديجان رامهرمز ايذه مسجد سليمان سربندر....وغيره حتي من تا حالا يك نفر با كلاه ونديدم شايد از هر 1000موتور 1عدد پلاك داشته باشه اين كه خوبه من موتوري كه چراغ سالم داشته باشه نديدم ماشين هم كه ديگه جاي خودش از كمربند وتلفن و.... غيره پليس هم سلام عليك ميكنه پس بيخودي شلوغ نكنين تا مرحله 10 بريد خبري نيست تازه مرحله 2هستين
نظرات بینندگان