arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

کاهش سود بوئینگ در پی بحران هوایی برای این شرکت

شرکت بوئینگ روز چهارشنبه اعلام کرد که سود سه ماهه نخست سال جاری این شرکت در پی زمین گیر شدن هواپیمای 737 مکس این شرکت پس از دو سانحه هوایی، کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاهش سود بوئینگ در پی بحران هوایی برای این شرکتبه گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، این کاهش سود، نتیجه دو سانحه هوایی برای شرکت بوئینگ است که در مجموع 346 کشته برجا گذاشت. 
این غول هوانوردی آمریکا از سود دو میلیارد و یکصد میلیون دلاری خود در سال جاری خبر داد که 13.2 درصد از مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده است.
در همین حال، میزان درآمد این شرکت با کاهش دو درصدی در سال جاری به 22 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است. 
شرکت بوئینگ با استناد به وضعیت پیش آمده در پی سقوط هواپیمای 737 مکس، پیش بینی های خود در مورد سود سالانه اش را پس گرفت.
زمین گیر شدن هواپیماهای 737 مکس، این شرکت را بر آن داشت تا تحویل هواپیماهای جدیدا سفارش داده شده را متوقف کند، امری که به درآمدهای این شرکت خدشه وارد کرد. 
تحلیل گران در هفته های جاری و در پی بحران به وجود آمده برای شرکت بوئینگ، پیش بینی های خود در مورد عایدی این شرکت را اصلاح کرده اند.
بوئینگ پیشتر در ماه جاری اعلام کرد که تولید ماهیانه هواپیمای 737 را به میزان حدود 20 درصد کاهش می دهد. شرکت مزبور یادآور شد که در جهت اصلاح نرم افزار هواپیمای 737 به پیشرفت آهسته ای دست یافته و بیش از 135 پرواز آزمایشی روی این هواپیما انجام داده است. 
به رغم بحران ایجاد شده برای بوئینگ، بسیاری از تحلیل گران در مورد چشم انداز طولانی مدت این شرکت با توجه به تقاضای جهانی در بخش هوافضا، خوش بین هستند. 
تحلیل گران انتظار دارند که بوئینگ مشکلات هواپیمای 737 مکس را رفع کند و این هواپیما برای بازگشت به ناوگان هوایی و خدمات دهی آماده شود. 
با این وجود، برخی هشدار داده اند که به وجهه بوئینگ به واسطه بحران موجود، خدشه وارد شده است، امری که می تواند با اشتباهات بیشتر رو به وخامت گذارد. 
به گزارش ایرنا، بوئینگ 737 مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی که 19 اسفند ماه از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
همچنین این مدل از هواپیمای بوئینگ اکتبر گذشته در اندونزی سقوط کرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند.
شرکتهای هواپیمایی مکزیک، چین، اندونزی، اتیوپی، جزایر کایمن، سنگاپور و خطوط هوایی آرژانتین و آفریقای جنوبی استفاده از این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را تا زمان نهایی شدن تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس ممنوع اعلام کردند.
دولت آمریکا نیز پروازهای بوئینگ 737 مکس را به طور موقت ممنوع کرد.

نظرات بینندگان