arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

چالشی که سروش صحت با «با من برقص» برای سینما ایجاد می‌کند!

صف طولانی برای تماشای اولین ساخته سینمایی سروش صحت، بزرگترین شگفتی جشنواره جهانی فیلم فجر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صف طولانی برای تماشای اولین ساخته سینمایی سروش صحت، بزرگترین شگفتی جشنواره جهانی فیلم فجر بود.

درست در شلوغی جشنواره ملی فجر در بهمن و روزهایی که همه درگیر برگزاری نمایش‌های آن بودند، سروش صحت چند هفته‌ای با علی مصفا و دیگر رفقایش به مسافرت رفتند و درگیر ساخت یک فیلم سینمایی شدند.

سروش که با نویسندگی برای کارهای مهران مدیری معروف شد و بعد با سریال‌های طنزش چون «لیسانسه‌ها» و «پژمان» توانست حالی خوب را به مخاطبانش هدیه کند، این اواخر با کاری فرهنگی توانسته در تلویزیون پربیننده باشد؛ «کتاب‌باز» که روایت کتاب‌خوانی چهره‌های مشهور کشور است با او جایی پررنگ در میان برنامه‌های شبکه نسیم دارد و از دوست‌داشتنی‌هاست.

با این همه شاید کسی باور نداشت که فیلم جمع و جور و ناگهانی او، اینچنین غافلگیرکننده در جشنواره جهانی فیلم فجر سر و صدا کند؛ فیلمی که پس از دو نمایش در سینماهای چارسو و فلسطین یک‌باره غوغا به پا کرد.

 

عصر چهارشنبه (۴ اردیبهشت) و بعد از اینکه «جهان با من برقص » به خاطر استقبال مخاطبان به نمایش فوق‌العاده رسیده بود، دو نمایش ویژه برای این فیلم در سانس ساعت ۸ شب اتفاق افتاد. یک سانس که از قبل در برنامه بود و سانس فوق‌العاده همزمان دو سالن که صف‌هایی روبه‌روی هم تشکیل داده بودند و در پایان و زمانی که درهای سالن‌ها بسته شد هم، همچنان جمعیتی معادل تعدادی که درون سالن بودند (که شامل تمام صندلی‌ها و تمام افرادی بود که ایستاده و نشسته روی پله‌ها به تماشای فیلم نشسته بودند) بیرون از در ماندند و این استقبالی رکوردشکن در تاریخ ۵ ساله جشن بین‌الملل سینمای ایران بود.

رضا میرکریمی، دبیر جشنواره که با فشار مهمانان برای اضافه کردن سانس ویژه روبرو بود گفت: «واقعا برنامه‌ها طوری است که دیگر نمی‌توانیم سالنی به این فیلم اختصاص دهیم و نمایشی را جابه‌جا کنیم.»

رضا کیانیان مدیر کاخ جشنواره هم در این باره گفت: «واقعا بیشتر از سه سانس فوق‌العاده در چنین فضای محدودی برای‌مان مقدور نیست»

همه آنهایی که فیلم را دیده‌اند در وصفش نوشتند. ایرج طهماسب و رفقایش هم که سال‌هاست کمتر در محافل سینمایی حاضر می‌شوند، بعد از بازتاب‌های فیلم از مسئولان جشنواره خواسته بودند تا جایی بین مهمانان برای‌شان در نظر بگیرند.

حالا باید دید در پایان این جشنواره، مهمان تازه از راه رسیده سینمای ایران، می‌تواند در یکی از زمان‌های خوب اکران برای خود جایی پیدا کند و رقیبی برای فیلم‌های باقی مانده از اکران جشنواره اصلی یعنی «وقتی که ماه کامل شد»، «مسخره باز»، «سرخپوست» و «قصر شیرین» و البته کمدی‌های خارج از نوبت مانده در صف طویل اکران می‌شود؟

نظرات بینندگان