arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

امدادرسانی به بیش از 20 هزار نفر در سیل اخیر کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به بیش از 20 هزار تن در سیل و آبگرفتگی های اخیر در طی 4 ماه گذشته در سطح استان توسط این جمعیت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به بیش از 20 هزار تن در سیل و آبگرفتگی های اخیر در طی 4 ماه گذشته در سطح استان توسط این جمعیت خبر داد.

"رضا فلاح" با اعلام این خبر بیان کرد: ۴ هزار و ۴۲۶ خانوار در طی چهار ماه گذشته در بیش از ۹۵ شهر، روستا و محورهای مواصلاتی در بارندگی‌های اخیر دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند، افزود: ۲۰ هزار نفر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در سطح استان امدادرسانی شده اند و ۶۶۶ نفر نیز اسکان یافته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه به حضور تیم‌ها و نیروهای عملیاتی در کمک رسانی به آسیب دیدگان از سیل اشاره کرد و گفت: ۱۵۲ تیم در قالب ۶۰۱ نیروی عملیاتی توسط ۱۴۳ دستگاه آمبولانس، خودروی نجات، خودروی کمک دار سبک و سنگین در این عملیات حضور یافتند.

وی با اشاره به بکارگیری یک فروند بالگرد در طی ۲ عملیات امداد هوایی در شهرستان‌های رودبار جنوب و شهداد که دچار سیل و آب‌گرفتگی شده بودند، افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر توسط ۳۰ دستگاه موتور پمپ لجن کش موفق به تخلیه آب از منازل و سطح شهرها شدند.

فلاح در پایان با اشاره به توزیع اقلام امدادی به آسیب دیدگان از سیل خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۸۵ تخته پتو، یک هزار و ۷۴۳ تخته موکت، ۴ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم نایلون، ۳ هزار و ۷۷۳ بسته غذایی، ۲ هزار و ۱۸۱ بطری آب معدنی، یک هزار و ۶۶۴ قوطی کنسرو، یک هزار و ۲۲ قرص نان، ۳ هزار و ۶۷۳ کیلوگرم برنج و سایر اقلام زیستی، پوشاک و … در مناطق آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان