arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

سخنگوی وزارت خارجه: انتقال سریع قدرت به غیرنظامیان، امری ضروری در حل و فصل مشکلات سودان است

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحولات در سودان گفت: جمهورى اسلامى ایران از نزدیک تحولات سودان و تظاهرات و اعتراضات مردم آن کشور را دنبال می‌کند و بر لزوم تحقق خواسته‌های مشروع مردم، انتقال مسالمت آمیز قدرت، توقف اقدامات خشونت آمیز و عدم هرگونه دخالت خارجی تاکید دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بر لزوم تحقق خواسته‌های مشروع مردم، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و عدم هرگونه دخالت خارجی در سودان تأکید کرد.

به گزارش فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحولات در سودان اظهار داشت: جمهورى اسلامى ایران از نزدیک تحولات سودان و تظاهرات و اعتراضات مردم آن کشور را دنبال می‌کند و بر لزوم تحقق خواسته‌های مشروع مردم، انتقال مسالمت آمیز قدرت، توقف اقدامات خشونت آمیز و عدم هرگونه دخالت خارجی تاکید دارد.

وی تاکید کرد: انتقال سریع قدرت به غیرنظامیان و تصحیح تصمیمات نادرست گذشته مانند اعزام سربازان سودانی برای برادرکشی در یمن را امری ضروری در حل و فصل مشکلات این کشور و تحقق خواسته‌های ملت بزرگ سودان می‌دانیم.

به گزارش فارس، پیش از این نیز بهرام قاسمی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه تحولات سودان را مسئله داخلی این کشور خوانده و افزوده بود: ایران همواره خواستار ثبات و امنیت کشورهای مسلمان بوده و خواهد بود و امیدواریم تمامی طرف‌های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره گیری از سیاست تعامل و گفت‌وگو و از روش‌های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته‌های خود را پیگیری کنند و به زودی شاهد استقرار آرامش و ثبات در این کشور باشیم.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19 دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها صورت گرفت، اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

این در حالی است که با وجود کناره‌گیری البشیر از قدرت ادامه اعتراضات مردمی همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال قدرت به دولت مدنی هستند و رهبران تظاهرات سودان خواستار «راهپیمایی میلیونی» و «اعتصاب عمومی» در سراسر این کشور شدند.

نظرات بینندگان