arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید؛ از پایان احتمالی برنامه محبوب «فروغی» تا قتل وکیل سابق هدایتی و پیامک پلیس برای عده ای از رانندگان به خاطر «کشف حجاب»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایرانی ها خشمگین‌تر شده اند؟! - آمار‌های سازمان پزشکی قانونی درباره نزاع که بر اساس تعداد مراجعه به این سازمان ثبت شده نشان می‌دهد آمار دعوا و درگیری از سال ۹۲ تا ۹۶ رو به کاهش بوده، و پس از آن افزایش یافته است. این آمار با نرخ تورم در این سال‌ها تطابق دارد. مصطفی اقلیما، جامعه شناس در این باره به «انتخاب» گفته: نمی‌توانیم مسائل اقتصادی را کنار بگذاریم و به مردم بگوییم به همدیگر لبخند بزنید.

دام تیم B درباره تنگه هرمز - رضا نصری، حقوقدان می‌گوید: بستن تنگه هرمز در شرایط کنونی، دلخواه تندرو‌های آمریکاست. به گفته او، در این صورت، احتمالاً یک قطعنامه فصل هفتمی در شورای امنیت علیه ایران تصویب می‌شود و بسیاری از دولت‌هایی که امروز در کنار ایران ایستاده‌اند، در کنار آمریکا قرار خواهند گرفت.

دکترای دور زدن تحریم - ظریف که به نیویورک سفر کرده به رویترز گفته: ظریف: هنوز به ناو‌های جنگی آمریکا اجازه می‌دهیم از تنگه هرمز عبور کنند. او تاکید کرده که تا وقتی آمریکا نحوه تعامل با نیرو‌های ایرانی را تغییر ندهد، برای پاسخگویی نظامی برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. او همچنین گفته: ایران دکترای دور زدن تحریم دارد.

پیامک پلیس برای راننده های «بدحجاب»؟  -  رئیس پلیس پایتخت با تایید ارسال پیامک از سوی پلیس امنیت اخلاقی برای عده ای از رانندگان از تداوم برخورد این پلیس با بدحجابی و بی حجابی در خودروهای شخصی خبر داد. او گفت: «کسانی که پیامک را دریافت کرده اند پس از مراجعه به پلیس امنیت با اخذ یک تعهد کتبی مرخص می شوند و در صورتیکه برای بارهای بعدی این اقدام در خودروی آنان مشاهده شود نسبت به تشکیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی اقدام می شود.»

کیم تضمین می‌خواهد – پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت، مهم‌ترین مسئله در خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره این است که تضمین‌های لازم در خصوص حفظ حاکمیت کره شمالی در اختیار پیونگ‌یانگ قرار گیرد و این امر تنها از طریق پایبندی به قوانین بین‌المللی محقق خواهد شد.

انگلیس حاضر به پذیرفتن پیشنهاد ظریف نشد - «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس روز پنجشنبه مخالفت خود را با پیشنهاد محمد جواد ظریف اعلام کرد و مدعی شد که بین وضعیت بازنین زاغری و نگار قدس کنی «تفاوت‌های زیادی» وجود دارد.  هانت در ادامه ادعا کرد: «برای زنی که در استرالیا بازداشت شده رویه دادرسی عادلانه و روال قضایی مناسب  به کار گرفته شده و او مرتکب یک جرم بسیار جدی شده است.»

روحانی در راه آفریقای جنوبی - سفیر آفریقای جنوبی در تهران اعلام کرد، رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی به این کشور آفریقایی سفر خواهد کرد.

پایان برنامه محبوب فروغی در شبکه 3 ؟ - کاتب، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفته بعد از تذکر اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ترویج روش‌های صحیح بخت آزمایی دیگر نباید برنامه برنده باش پخش شود. علی عسکری رئیس صداوسیما هم در دستوری به مدیرکل بازرگانی این سازمان نوشته: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد فرهنگ کار به مناسبت روز کارگر، نسبت به بروز و ظهور رسانه‌ای اسپانسر‌هایی که مانع این فضیلت هستند تجدید نظر کنید.  در این میان، مدیر شبکه سه سیما از تغییر اسپانسر مسابقه تلویزیونی «برنده باش» خبر داد.

تکذیب تعطیلی زودهنگام مدارس - قائم مقام و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ یک از دانش آموزان مناطق سیل زده از تحصیل بازنمانده اند و در این مدارس تعطیلی زودهنگام اعلام نشده است.

معافیت خرید نفت ایران باز هم روی میز تراپ – مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا روز دوشنبه بار دیگر با اعتماد به نفسی کاذب اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران تمدید نمی‌شود، اما آسوشیتدپرس حالا از یک عقب نشینی دیگر کاخ سفید خبر داده و نوشته که واشنگتن در حال بررسی صدور دوره تازه‌ای از معافیت هاست.

گل و لای بالاخره جمع شد – استانداری لرستان از پایان عملیات جمع آوری گل و لای در شهر سیل زده پلدختر خبر داد. هلال‌احمر هم اعلام کرده به ۱۱۸ هزار سیل‌زده در لرستان امدادرسانی شده و ۶۹ هزار نفر اسکان یافتند.

ماجرای قتل وکیل سابق هدایتی چیست؟ – وکیل مدافع حسین هدایتی گفت: قتل حمید حاجیان که قبلا وکالت هدایتی را بر عهده داشته ارتباطی به موکلش ندارد. هدایتی می‌خواسته از حاجیان شکایت کند و این قتل ارتباطی به موکل که در زندان به سر می‌برد ندارد.  حمید حاجیان وکیل دادگستری بود که بنا بر اعلام شهریاری؛ سرپرست دادسرای جنایی، شب گذشته بر اثر اصابت ضربات متعدد گلوله به قتل رسیده است. 

جو بایدن بالاخره آمد  – معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک پیام توییتری از تصمیم خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 کشورش خبر داد. بایدن و برنی سندرز بیشترین شانس را در میان سایر کاندیداهای حزب دموکرات برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی در مقابل ترامپ دارند. ترامپ در توییتی نوشت: «بایدن خوابالو! اگر در رقابت با دیگر کاندیداهای حزبت پیروز بشوی، در آغاز رقابت‌ها خدمتت می‌رسم»

واکنش شمخانی به خبر تخلف دامادش - یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به «فرهیختگان» گفته «با وجود رابطه فامیلی میان حسن میرمحمدعلی و شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، این مهم باعث بروز تخلفات نبوده است و آقای شمخانی هم علاوه بر اینکه اجازه چنین سوءاستفاده‌هایی را نمی‌دهند، خود ناراضی هستند و درحال پیگیری موضوع از مجاری قانونی‌اند، بنابراین رابطه‌ای بین نسب فامیلی و خانوادگی و تخلفات وجود ندارد.»

نظرات بینندگان