arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

بازگشایی جاده ارتباطی ۱۶۰ روستای خوزستان

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جاده ارتباطی ۱۶۰ روستای درگیر با سیلاب در خوزستان، با کاهش سطح آبگرفتگی مسیر‌های روستایی بازگشایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جاده ارتباطی 160 روستای درگیر با سیلاب در خوزستان، با کاهش سطح آبگرفتگی مسیرهای روستایی بازگشایی شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رضا رضایی در حاشیه بازدید معاون‌برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده خوزستان افزود: بازگشایی این جاده های ارتباطی از اواسط هفته گذشته آغاز شده و برخی از اهالی روستاها توانسته اند به منازل خود بازگردند.

وی ادامه داد: در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون بیش از 270 روستا به صورت کلی و جزیی در خوزستان تخلیه شده بودند.

رضایی مهم ترین اولویت مجموعه دستگاه های زیر مجموعه حمل و نقل و راه در خوزستان را بازگشایی جاده ها دانست و گفت: نیروهای راهداری در تلاش هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن جاده ها را به زیر ترافیک ببرند.

رضایی گفت: جاده های اهواز - آبادان و نیز دارخوین- شادگان در خوزستان نیز همچنان مسدود است و در حال پیگیری برای باز شدن این مسیرها هستیم.

وی ادامه داد: میزان قطعی خسارات پس از کاهش سطح آب معلوم می شود، اما بررسی اولیه نشان می دهد که میزان خسارات از هفت هزار و 500 میلیارد ریال عبور کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از بکارگیری بیش از یک هزار و 100 ماشین آلات سنگین برای حفاظت از شهرها در برابر سیلاب اخیر خبر داد و گفت: در این مدت آب ناشی از خروجی سدهای خوزستان وارد شهرها نشد.

وی بیان کرد: شهرهای سوسنگرد، شادگان و اهواز از جمله شهرهایی بودند که در معرض سیلاب قرار گرفتند، اما با تمهیدات صورت گرفته از ورود آب به این شهرها جلوگیری شد.

رضایی به ورود بخشی آب ناشی از سیلاب به منطقه عین 2 اهواز اشاره کرد و گفت: با ایجاد سیل بند و استحکام بخشی آنها آب ورودی مهار و از ادامه پیشرفت سیلاب جلوگیری شد.

نظرات بینندگان