arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

اظهارات تازه پسر پادشاه سعودی علیه ایران: ما برای صلح تلاش می کنیم، تهران برای بی ثباتی

بن سلمان که معاون وزیر دفاع سعودی هم هست، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: عربستان برای تحقق صلح در جهان تلاش می کند در حالی که ایران به روش خود در حمایت از افراط گرایی، تروریسم و تغذیه طایفه گرایی و تفرقه ادامه می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا- «خالد بن سلمان» پسر ملک سلمان بن عبدالعزیز در یک کنفرانس امنیتی در مسکو اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرد.شفقنا- «خالد بن سلمان» پسر ملک سلمان بن عبدالعزیز در یک کنفرانس امنیتی در مسکو اظهاراتی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، بن سلمان که معاون وزیر دفاع سعودی هم هست، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: عربستان برای تحقق صلح در جهان تلاش می کند در حالی که ایران به روش خود در حمایت از افراط گرایی، تروریسم و تغذیه طایفه گرایی و تفرقه ادامه می دهد.

پسر سلمان در ادامه اتهام زنی های خود علیه ایران افزود: ایران دولت ملی را به رسمیت نمی شناسد و اقداماتی را انجام می دهد که با قوانین بین المللی در تضاد است؛ از جمله این اقدامات حمایت از تروریستها، گروههای افراطی و شبه نظامیان است.

وی در ادمه ادعا کرد: متاسفانه ملت ایران اولین کسی است که از سیاست های دولت این کشور ضرر می کند.

معاون وزیر دفاع سعودی که در مراسم افتتاح کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو سخن می گفت، مدعی شد: حوثی ها تاکنون بیشتر از ۲۰۰ موشک بالستیک به عربستان و شهرهایش شلیک کرده اند. آنها همچنین حقوق غیرنظامیان و کودکان را رعایت نمی کنند.

وی با ادعای اینکه تشکیل ائتلاف سعودی در پی درخواست رهبران دولت قانونی یمن و براساس منشورهای سازمان ملل صورت گرفت، در ادامه ادعاهایش افزود: عربستان در سیاست خارجی خود، از هیچ کوششی برای حمایت از صلح و ثبات منطقه و جهان دریغ نکرده است.

این مقام سعودی افزود: عربستان امروز در برابر چشم انداز ۲۰۳۰ قرار دارد که هدف از آن ساخت آینده ای صلح آمیز در منطقه و جهان است اما ایران هنوز به چشم انداز توسعه طلبانه و تخریبی خود در سال ۱۹۷۹ ادامه می دهد و تلاش می کند با خون و  آتش و ویرانی آن را بر کرسی نشاند.

نظرات بینندگان