arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

خاطره قرائتی از دیدارش با علامه طباطبایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام ‌محسن قرائتی ‌گفت‌: روزی خدمت علامه طباطبایی رسیدم و گفتم قرآن کریم می‌فرماید علما از خدا می‌ترسند، ایشان در جواب فرمودند همینطور است، گفتم من در ابتدای سال‌های طلبگی خود سر نماز گریه می‌کردم اما حالا که باسواد شده‌ام علم من باعث تضرع و سجده و تقرب نشده است، فرمودند آنچه که خوانده‌ای فقط ‌چند اصطلاح بوده و علم واقعی نبوده است.‌

به گزارش انتخاب به نقل از فارس ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پنجشنبه شب در مراسمی که در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم و با حضور جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد : فلسفه عبادت این است که ما رنگ الهی به خود بگیریم و در کارها نیز نیت خدایی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر کشوری که مراکز دانشگاهی بیشتری دارد آمار جنایاتش نیز بیشتر است، افزود: علم بی تقوا مثل سوزن بی‌نخ است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تحصیل همراه با نیت پاک عبادت است، گفت: امام رضا(ع) بهترین راه برخورد با انسان‌هایی که به هر بهانه مسائل دینی را قبول نمی‌کنند به یاد آوردن قیامت برای آنها می‌دانست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنی از امام رضا(ع) اظهار کرد: هر کس عقل داشته باشد باید متدین باشد و نماز یعنی به خدا نزدیک شدن و  رنگ و بوی خدایی به خود گرفتن.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که از دنیا استفاده بکنید ولی برای دنیا کار نکنید، عنوان کرد: کوچک و گذرا بودن دنیا یکی از القابی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این نکته که اگر نیت کاری خدایی باشد بسیار  ارزشمند است، افزود: اگر کسی هدفش خدا و الهی باشد، دنیا و آخرت را برای خود تضمین کرده است اما اگر هدف رنگ و بوی الهی نداشت دنیا و آخرت خویش را باخته است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با ذکر خاطره‌ای گفت : روزی خدمت علامه طباطبایی رسیدم و گفتم قرآن کریم می‌فرماید علما از خدا می‌ترسند، ایشان در جواب فرمودند همینطور است، گفتم من در ابتدای سال‌های طلبگی خود سر نماز گریه می‌کردم اما حالا که باسواد شده‌ام  علم من باعث تضرع و سجده و تقرب نشده است، فرمودند آنچه که خوانده‌ای فقط  چند اصطلاح بوده و علم واقعی نبوده است.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه تواضع و احترام به پدر، مادر و استاد را سفارش و اضافه کرد: عبادت یعنی تواضع عملی نسبت به خدا داشتن و درس خواندن و خدمت به مردم نعمتی است که خداوند متعال به شما ارزانی داشته است که باید قدردان و شکر گذار این نعمت باشید.

حجت‌الاسلام قرائتی همچنین در ادامه با اشاره به قیام کربلا خاطرنشان کرد: در طول تاریخ جسارت‌های بسیاری به حضرت امام حسین (ع) داشتند، بر بدن مقدس ایشان اسب دواندند و یا به  قبر اباعبدالله آب بستند تا تخریب شود اما دنیا بداند نخواهیم گذاشت تا نام و یاد حضرت ابا عبدالله از ذهن‌ها و دل‌ها فراموش شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه یادآور شد : نماز رابطه بی نهایت کوچک با بی نهایت بزرگ است و هر چیزی که بخواهیم در نماز وجود دارد همانند شیر مادر که خداوند متعال تمام مواد مغذی برای کودک را در آن قرار داده است.
نظرات بینندگان