arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

آژانس بین المللی انرژی: عراق در سال ۲۰۳۰ سومین تولید کننده نفت دنیا می‌شود

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که عراق در سال ۲۰۳۰ میلادی در رتبه سوم بزرگترین تولید کنندگان نفت قرار خواهد گرفت. این آژانس که مقر آن در پاریس است با بیان اینکه عراق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد، احتمال داد که عراق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ و به نسبت ۳۰ درصد افزایش خواهد داد تا در رتبه بندی از کانادا که اکنون چهارم می‌باشد، پیشی بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که عراق در سال ۲۰۳۰ میلادی در رتبه سوم بزرگترین تولید کنندگان نفت قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های عراق به نقل از آژانس بین المللی انرژی نوشتند: عراق موقعیت خود را در میان تولید کنندگان بزرگ نفت تقویت خواهد کرد تا در رتبه سوم بزرگترین منبع عرضه جدید در جهان قرار گیرد و جایگاه خود را در سازمان اوپک نیز ارتقا دهد.
این آژانس که مقر آن در پاریس می‌باشد با بیان اینکه عراق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد، احتمال داد که عراق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ و به نسبت ۳۰ درصد افزایش خواهد داد تا در رتبه بندی از کانادا که اکنون چهارم می‌باشد، پیشی بگیرد.
آژانس بین المللی انرژی افزود: افزایش تولید نفت عراق، کمبود نفت در بازار بدلیل بحران‌های منطقه از جمله اوضاع در ونزوئلا و لیبی را جبران خواهد کرد.
دولت عراق پیش‌تر اعلام کرده بود در سال ۲۰۱۹ شرکت ملی نفت عراق به تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت خواهد رسید.
در بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی عراق، میانگین صادرات نفت ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز و به نرخ هر بشکه ۵۶ دلار تعیین شده است.
این در حالی است که میانگین صادرات نفت عراق در بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و به نرخ هر بشکه ۴۶ دلار تعیین شده بود.
همچنین درحالی که طی دو دهه گذشته ذخایر نفت این کشور ۱۳۵ میلیارد بشکه برآورد می‌شد، این رقم به گفته مقامات عراقی اکنون به ۱۵۳ میلیارد بشکه رسیده است.

نظرات بینندگان