arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

استاندار هرمزگان: ارزش ۱۰ کیلو ماهی معادل یک بشکه نفت است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هر ۱۰ کیلو ماهی معادل یک بشکه نفت است، خاطرنشان کرد: مزرعه پرورش میگو مهرگان در بندرلنگه می‌تواند در کمتر از دو سال به‌اندازه اشتغال کل صنایع غرب بندرعباس ایجاد اشتغال داشته باشد و این انقلابی در اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان است چرا که سالانه ۴ تا ۵ میلیارد تومان درآمدزایی و ارزآوری دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار هرمزگان:ارزش ۱۰ کیلو ماهی معادل یک بشکه نفت استاستاندار هرمزگان با بیان اینکه هر ۱۰ کیلو ماهی معادل یک بشکه نفت است، خاطرنشان کرد: مزرعه پرورش میگو مهرگان در بندرلنگه می‌تواند در کمتر از دو سال به‌اندازه اشتغال کل صنایع غرب بندرعباس ایجاد اشتغال داشته باشد و این انقلابی در اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان است چرا که سالانه ۴ تا ۵ میلیارد تومان درآمدزایی و ارزآوری دارد.

به گزارش ایسنا، فریدون همتی در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان اظهار کرد: دولت در نظر دارد در طرحی از هر ۳۱ استان کشور، محروم‌ترین شهرستان‌ها را شناسایی و در جهت شکوفایی ظرفیت‌های آن‌ها و رشد تولید و اشتغال و توسعه این مناطق تلاش کند؛ ما از استان هرمزگان شهرستان بشاگرد را به‌عنوان محروم‌ترین شهرستان معرفی کردیم که امید داریم جهاد دانشگاهی بتواند در تدوین نقشه راه توسعه این شهرستان به ما کمک کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند در طرح‌های مطالعاتی که در راستای توسعه تولید و اشتغال استان هرمزگان صورت می‌گیرد با استفاده از ظرفیت اساتید و کارشناسان بومی استان نقش تأثیرگذاری را ایفا کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: به دنبال ایجاد ۵۰ هزار هکتار سایت پرورش میگو هستیم و سعی می‌کنیم دغدغه‌های زیست‌محیطی پیش آمده را نیز با طرح‌های مطالعاتی حل کرد که امیدواریم بتوانیم با جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز همکاری خوبی داشته باشیم.

همتی عنوان کرد: ظرفیت آبزیان در استان هرمزگان ظرفیتی بی‌پایان است، همچنین گردشگری در استان هرمزگان آن‌قدر کشش دارد که به‌تنهایی می‌تواند کل استان هرمزگان را اداره کند و این‌ها مشروط به آن است که در این زمینه‌ها هزینه و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: اگر به یک سرمایه‌گذار زمین رایگان هم بدهیم به سود دولت و جامعه است چراکه سرمایه‌گذار ایجاد تولید و اشتغال کرده و تبدیل به یک مالیات‌دهنده می‌شود.

همتی ابراز کرد: اگر تعداد کارمندان و بازنشستگان دولت همین مقدار باشد و به آن اضافه هم نشود تا ۵ سال دیگر بودجه‌ای برای کارهای عمرانی باقی نمی‌ماند چراکه بیشتر بودجه‌ها صرف هزینه‌های جاری می‌شود، امروز هرکس ارزش را در این می‌داند که کارمند دولت باشند و این غلط است.

وی ادامه داد: تغییر دیدگاه باید از مدارس آغاز شود و دانش آموزان باید یاد بگیرند که دیدگاه کارمندی برای آینده خود نداشته باشند، هر دانشجو باید بتواند بعد از فارغ‌التحصیلی شرکتی دانش‌بنیان ایجاد کند و تبدیل به یک مالیات‌دهنده شود، این‌طور جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت، هم مشکل اشتغال حل می‌شود و هم برای دولت درآمد ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که هر فرد بتواند شغل موردعلاقه خود را از بین فرصت‌های شغلی مختلف انتخاب کند نه مانند امروز که جوانان تحصیل‌کرده ما بی‌کار هستند.

همتی اظهار کرد: ما باید با تشکیل گروهی از نخبگان به مسئله شناسی پرداخته و از این راه بسیاری از مسائل را تبدیل به فرصت کنیم، جهاد دانشگاهی استان هرمزگان می‌تواند در این زمینه سرعت پیشرفت بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشته باشد.

نظرات بینندگان