arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

شایعات جدید در مورد آیفون XR چه می گویند؟ / از لنزهای تله فوتو تا حسگرهای تکراری

شایعات جدید حکایت از آن دارند که نسخه جایگزین آیفون XR  به زودی با ویژگی هایی منحصر به فرد مثل ویژگی های کلیدی آیفون XS و XS Max  و  زوم اپتیکال روانه بازار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شایعات جدید حکایت از آن دارند که نسخه جایگزین آیفون XR  به زودی با ویژگی هایی منحصر به فرد مثل ویژگی های کلیدی آیفون XS و XS Max  و  زوم اپتیکال روانه بازار خواهد شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، لنز تله فوتو نه‌تنها از لحاظ توانایی گرفتن عکس‌های بزرگ از سوژه‌های دور از دسترس مفید است، بلکه به خاطر زاویه دید باریکش نیز دارای اهمیت قابل توجهی است. این مشخصه به لنز کمک می‌کند که سردرگمی بصری را کاهش دهد و یک سوژه را برای بیننده برجسته کند.

متاسفانه، اطلاعات زیادی در مورد تنظیم دوربین مذکور وجود ندارد اما اعتقاد بر این است که ارتقاء عمده ای در بخش دوربین وجود نخواهد داشت. این دوربین  یک زوم اپتیکال 2x با استفاده از یک ماژول دوگانه دارد که به احتمال زیاد همان چیزی است که در حال حاضر دوربین های اصلی آیفون XS و XS Max - 12MP نسخه اصلی وجود دارد.یعنی یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی.

افزون بر این ها پیش بینی می شود که اپل از حسگرهای موجود در انبارهای خود استفاده خواهد کرد تا هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهد. با این وجود پیشرفت قابل توجهی در دوربین جلو صورت خواهد گرفت. درواقع سنسور 7MP  با یک واحد 12 مگاپیکسلی تعویض می شود.

البته هیچ یک از این شایعات تضمینی نیست و صرفا در حد خبرهایی غیر رسمی منتشر می شوند. اما با توجه به این که خبرهای مذکور را چینی ها منتشر کرده اند و چینی ها نیز سابقه ای طولانی در نشر خبرهای مرتبط با آیفون دارند، حدس زده می شود این خبرها حقیقت داشته باشند.

نظرات بینندگان