arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

ایران قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در چین، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۴ مدال طلای محمدرضا گرایی در ۷۲، سعید عبدولی در ۸۲، حسین نوری در ۸۷ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ برنز سامان عبدولی در ۶۳، محمدعلی گرایی در ۷۷ و مهدی علیاری در ۹۷ کیلوگرم و با مجموع ۱۶۵ امتیاز بر سکوی دوم آسیا قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۴ طلا و ۳ برنز و اختلاف ۲ امتیازی با ازبکستان به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در چین، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۴ مدال طلای محمدرضا گرایی در ۷۲، سعید عبدولی در ۸۲، حسین نوری در ۸۷ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ برنز سامان عبدولی در ۶۳، محمدعلی گرایی در ۷۷ و مهدی علیاری در ۹۷ کیلوگرم و با مجموع ۱۶۵ امتیاز بر سکوی دوم آسیا قرار گرفت.

ازبکستان با ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۱۶۳ امتیاز در جایگاه دوم آسیا قرار گرفت.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، مهدی علیاری دارنده مدال‌های برنز جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای آسیا، آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که برای کسب مدال برنز آسیا برابر سیزدیکوف از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و بر سکوی سوم آسیا ایستاد.

علیاری پیش از این در دور نخست مقابل یوتا نارا از ژاپن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و در یک چهارم نهایی نیز ۹ بر صفر چنگ هائوچن از تایوان را ۹ بر صفر شکست داد.وی در نیمه نهایی برابر اوزور ژوزوپبکوف نفر سوم بازی‌های آسیایی از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و به رده‌بندی رفت.

به این ترتیب در پایان این رقابت‌ها، محمدرضا گرایی در ۷۲، سعید عبدولی در ۸۲، حسین نوری در ۸۷ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم صاحب ۴ مدال طلا شدند و سامان عبدولی در ۶۳، محمدعلی گرایی در ۷۷ و مهدی علیاری در ۹۷ کیلوگرم به ۳ مدال برنز رسیدند. رضا خدری در وزن ۵۵ کیلوگرم پنجم شد و مهرداد مردانی در ۶۰ و حامد تاب در ۶۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ایران با کسب این نتایج با ۱۶۵ امتیاز فعلاً در صدر قرار دارد و ازبکستان نیز با ۱۴۳ امتیاز در رده دوم جای گرفته است، این در حالیست که ازبکستان یک فینالیست در وزن ۹۷ کیلوگرم دارد و اگر کشتی‌گیر ازبک به مدال طلا برسد، ازبکستان با ۱۶۸ امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد و ایران در رده دوم جای می‌گیرد اما در صورت باخت کشتی‌گیر ازبک، ایران به عنوان قهرمانی خواهد رسید.

نظرات بینندگان