arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

دانشمند ایرانی، تئوریسین اصلاح قانون اساسی کشورهای انقلابی عربی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیش نویس قانون اساسی الگو برای کشورهای اسلامی و اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی جمهوری عربی مصر به پیشنهاد انقلابیون این کشورها توسط استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران تهیه شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر عباس کریمی دانشمند و تئوریسین کشورمان که یکی از کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی است، بنا به درخواست برخی از کشورهای عربی و مطابق با مبانی جمهوریت و اسلامیت پیشنهادهایی را برای اصلاح قانون اساسی کشورهای اسلامی مطرح کرده است.

در طرح پیشنهادی «اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی جمهوری عربی مصر» این محقق ایرانی پیشنهاد تجدید نظر در قانون اساسی مصر را مطرح کرده و برای چندین اصل قانون اساسی این کشور اصلاحاتی را پیشنهاد کرده است.

طرح های پیشنهادی دکتر کریمی در راستای بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه مطرح شده و هدف از آن استقلال فکری و فرهنگی کشورهای مسلمان از غرب است و چنین اندیشه ای قبل از هر چیز باید در تدوین قانون اساسی و اصلاحات اساسی در آن شکل بگیرد.

دکتر عباس کریمی در این طرح پژوهشی به منظور فراهم کردن زمینه طرح بحث، خواستار ارسال فراخوانی برای حقوقدانان مطرح کشورهای اسلامی شده تا از آنان برای مشارکت در تدوین قانون اساسی الگو برای کشورهای اسلامی دعوت شود.

این استاد برجسته حقوق همچنین پیشنهاد داده است تا در یکی از کشورهای اسلامی محلی برای همفکری حقوقدانان مسلمان تعیین و همایش بزرگ حقوقدانان اسلامی برگزار شود.

دکتر عباس کریمی فوق دکترای تخصصی تحقیقات حقوقی از دانشگاه پاریس است. وی همچنین طراح و مدیر پژوهشی پروژه نرم افزار هوشمند قوانین و مقررات ایران است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
باعث افتخاره.
نظرات بینندگان