arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

واکنش انور قرقاش به سخنان ظریف: هدف قرار دادن امارات کمکی به ایران نمی‌کند

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در رابطه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: توهین وزیر خارجه ایران به نمادهای امارات و عربستان از طریق رسانه‌های آمریکا را نمی‌پذیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر مشاور امارات در امورخارجه به سخنان اخیر وزیر خارجه کشورمان در رابطه با ولیعهد ابوظبی و ولیعهد عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در رابطه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: توهین وزیر خارجه ایران به نمادهای امارات و عربستان از طریق رسانه‌های آمریکا را نمی‌پذیریم.

وی در ادامه مدعی شد: شرایط کنونی ایران ساخته دست خود این کشور است و خروج از بحران نیازمند یک خط مشی حقیقی است.

قرقاش مدعی شد: هدف قرار دادن رهبران مان را نمی‌پذیریم و این مساله کمکی به ایران نمی‌کند بلکه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در اظهارات خود به تازگی از افرادی تحت عنوان تیم "ب" یاد و تاکید می‌کند که این گروه متشکل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، بن سلمان ولیعهد عربستان و بن زائد ولیعهد امارات همواره برای ایجاد تنش و درگیری نظامی در منطقه تلاش می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس درباره تیم "ب" اظهار داشت: من کسانی را تیم بی می‌نامم که همواره برای ایجاد تنش تلاش کرده‌اند، افرادی که وجودشان وابسته به تنش است. بولتون، بی بی (بنیامین نتانیاهو)، بن زائد و چهارمی بن سلمان. نتانیاهو خودش گفت که آمریکا را تحت فشار قرار داده تا نام سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. وی گفت که آمریکا برای خروج از برجام تحت فشار قرار داد. بولتون نیز گفته است که برای مواجه شدن با ایران به ریاست جمهوری ترامپ نیاز داریم. بن زائد و بن سلمان نیز کسانی هستند که به ترامپ تضمین داده‌اند نفت ایران را جایگزین خواهند کرد. این افراد خواهان مناقشه هستند و من بر این باورم که لازم است انسان‌های باتدبیر، عاقل و بالغ از وقوع درگیری جلوگیری کنند.

نظرات بینندگان