arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

پنتاگون ۳۲۰ نیروی دیگر به مرز با مکزیک می‌فرستد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، حدود ۳۲۰ سرباز دیگر به مرز جنوبی این کشور با مکزیک خواهد فرستاد تا از مقامات مهاجرتی پشتیبانی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، حدود ۳۲۰ سرباز دیگر به مرز جنوبی این کشور با مکزیک خواهد فرستاد تا از مقامات مهاجرتی پشتیبانی کنند.

به گزارش ایسنا، قرار است این سربازان تا پایان ماه سپتامبر به این محل اعزام شوند و به حدود ۲۹۰۰ نیروی نظامی و ۲۰۰۰ نیروی گارد ملی بپیوندند که هم‌اکنون در این مرز مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیمی دیویس، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد، این سربازان در امر انتقال مهاجران، نظارت بر وضعیت رفاهی مهاجران در بازداشت و تامین وسایل گرمایشی و وعده‌های غذایی کمک خواهند کرد.

این نیروها وظیفه‌ای برای اعمال قوانین بر عهده ندارند.

دیویس افزود: در هر شرایطی که حضور نیروهای وزارت دفاع لازم باشد، نیروهای مجری قوانین وزارت امنیت کشور نیز حضور خواهند داشت تا همه وظایف مربوط به بازداشت و اعمال قانون را انجام دهند.

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر از فقر و خشونت در کشور خود گریخته و تلاش کرده‌اند که وارد آمریکا شوند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این افراد را تهدیدی برای امنیت ملی توصیف کرده است.

او همچنین اخیراً اظهار کرده که آمریکا به مرز جنوبی با مکزیک نیروهای مسلح خواهد فرستاد. او این اظهارات را پس از آن بیان کرده که سربازان مکزیکی به روی نیروهای آمریکایی "اسلحه کشیده‌" و جنگ لفظی ترامپ با مکزیک بر سر مسائل مهاجرتی شدت یافته است.

نظرات بینندگان