arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

تعیین تعرفه «آب» براساس میزان برخورداری مناطق در تهران

در جلسه شورای شهر تهران بررسی تعرفه‌های آب در سال جاری روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت، این پیشنهاد که به منظور تأمین کسری بودجه سازمان آب و فاضلاب استان تهران از سوی سازمان آبفا تقدیم شورا شده بود در جلسه پیش نیز مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس شورای شهر تهران از تعرفه‌بندی آب براساس مناطق کم برخوردار و برخوردار خبر داد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران بررسی تعرفه‌های آب در سال جاری روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت، این پیشنهاد که به منظور تأمین کسری بودجه سازمان آب و فاضلاب استان تهران از سوی سازمان آبفا تقدیم شورا شده بود در جلسه پیش نیز مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید. محسن هاشمی در ارتباط با افزایش تعرفه آب در تهران با بیان اینکه این مسئله در سه بازه مصرف تعریف شده است، گفت: کمتر از ۱۵ مترمکعب، ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب و بالای ۳۰ مترمکعب مصرف آب در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است و عمده افزایش تعرفه‌ها در مورد گروهی است که بیش از ۳۰ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه آب به دلیل خودکنترلی پرمصرف‌ها و تأمین هزینه زیرساخت‌های شهر انجام می‌گیرد، گفت: البته حواسمان به اقشار آسیب‌پذیر هست چرا که بیشترین میزان تعرفه مربوط به مناطق ۱ تا ۵، ۸ و ۲۲ است و کمترین تعرفه نیز مربوط به مناطق ۱۵ تا ۲۱ است و تعرفه آب در مناطق آسیب‌پذیر یک دهم مناطق دیگر است و در واقع بیشترین فشار هم بر روی پرمصرف‌ها است.

هاشمی افزود: افزایش تعرفه برای اقشار آسیب‌پذیر کمتر از ۱۰ درصد و برای پرمصرف‌ها بیش از ۲۰ درصد خواهد بود.

در ادامه مسجدجامعی در واکنش به این افزایش تعرفه‌ها گفت: ما آبنمان را از هزار تومان تا ۱۱ هزار تومان افزایش داده‌ایم که این قسمت از صحبت‌های مسجد جامعی را محسن هاشمی قطع کرد و گفت: افزایش ۱۰ هزار تومانی آبنمان صحت ندارد. آقای مسجدجامعی شما یک چیزی می‌گوئید بعد خبرنگاران هم منتشر می‌کنند آنوقت همه می‌گویند شورای شهر و شرکت آبفا گران فروشی کردند.

به گزارش ایسنا، سرانجام پیشنهاد اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه شرکت آب و فاضلاب گزارش سالانه خود را در راستای اختصاص بودجه سال بعد خود به شورا ارائه دهند، با رأی اکثریت آرا به تصویب رسید.

نظرات بینندگان