arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

ترامپ: نظامیان کوبایی ونزوئلا را ترک نکنند، شدیدترین تحریم‌ها علیه کوبا اعمال می‌شود

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به کوبا هشدار داد، «اگر نظامیان و شبه‌نظامیان کوبایی فورا ونزوئلا را ترک نکنند، محاصره کامل و شدیدترین تحریم‌ها علیه کوبا اعمال خواهد شد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به کوبا هشدار داد، «اگر نظامیان و شبه‌نظامیان کوبایی فورا ونزوئلا را ترک نکنند، محاصره کامل و شدیدترین تحریم‌ها علیه کوبا اعمال خواهد شد».

به گزارش فارس، در ادامه حمایت‌های آمریکایی‌ها از تلاش رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای کودتا در این کشور آمریکای لاتین، رئیس‌جمهور ایالات متحده به کوبا گفته که باید فورا نیروهایش را از ونزوئلا خارج کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از حمایت‌های گسترده مقام‌های مختلف آمریکایی از فراخوان «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای کودتا در این کشور، در دو پیام توئیتری از این فراخوان حمایت و به کوبا هشدار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا او شامگاه سه شنبه در توئیت اول خود نوشت: «اوضاع ونزوئلا را بسیار به دقت دنبال می‌کنم. ایالات متحده در کنار مردم ونزوئلا و آزادی آنها ایستاده است».

او در توئیتی دیگر که بامداد امروز چهارشنبه منتشر کرد، کوبا را مخاطب قرار داد و با تاکید بر لزوم خروج فوری نیروهای کوبایی از ونزوئلا مدعی شد که آنها در حال «کشتار در ونزوئلا و نابودی قانون اساسی آن» هستند.

ترامپ نوشت: «اگر نظامیان و شبه نظامیان کوبایی اقدامات نظامی و دیگر اقداماتی که هدف از آن کشتن و نابود کردن قانون اساسی ونزوئلا است را فورا متوقف نکنند، یک محاصره تمام و کمال به همراه بالاترین سطح از تحریم‌ها بر جزیره کوبا اعمال خواهد شد. امیدوارم که همه نظامیان کوبایی فورا و به صورت مسالمت‌آمیز به جزیره‌شان برگردند».

این اولین باری نیست که مقام‌های آمریکایی به دلیل نزدیکی کوبا به دولت ونزوئلا و مخالفت‌هایش با مواضع واشنگتن در قبال خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده اتهام‌‌زنی می‌کنند. واشنگتن تحریم‌هایی هم علیه هاوانا اعمال کرده و خواستار توقف مراودات اقتصادی بین کوبا و ونزوئلا شده است.

گوایدو سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت نیز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

او روز سه‌شنبه (دیروز) با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد و به دنبال آن، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کودتایی کوچک» را دفع کرد.

نظرات بینندگان