arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

شرکت تسلا به قتل عمد راننده جوان محکوم می شود؟ / «سیستم خودران» به عنوان متهم ردیف اول شناخته شد

خانواده والتر هوانگ؛ راننده خودرو خودران تسلا که سال گذشته در جریان تصادف خودرو مدل ایکس تسلا جان خود را از دست داده است یک قدم بزرگ به سمت پیروزی برداشته اند، چرا که دادگاه تجدید نظر سیستم خودران تسلا  را مقصر این حادثه می داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خانواده والتر هوانگ؛ راننده خودرو خودران تسلا که سال گذشته در جریان تصادف خودرو مدل ایکس تسلا جان خود را از دست داده است یک قدم بزرگ به سمت پیروزی برداشته اند، چرا که دادگاه تجدید نظر سیستم خودران تسلا  را مقصر این حادثه می داند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سال گذشته سال خوبی برای خودروهای خودران تسلا نبود چرا که یک جوان 38 ساله جان خود را در جریان ازمون خودرو خودران تسلا از دست داد. با این وجود شرکت تسلا فورا اعلام کرد که راننده مقصر بوده و حتی راننده را به چک کردن گوشی هوشمندش و بی توجهی به خیابان ها محکوم کرد. با این وجود به نظر می رسد قاضی دادگاه تجدیدنظر با مدیران تسلا هم نظر نیست.

شرکت تسلا به قتل عمد راننده جوان محکوم می شود؟ / «سیستم خودران» به عنوان متهم ردیف اول شناخته شد

دادسرای دادگاه عالی کالیفرنیا، ادعا می کند که خطاهای سیستم کمک به راننده در سیستم خودران تسلا باعث بروز حادثه ای شد که هوانگ را در 23 مارس 2018 به کشتن داد. این گزارش ادعا می کند که سیستم خودران تسلا توان شناسایی خطوط را ندارد و به جای ترمز گرفتن شتاب گرفته است.

اتهامات دیگر علیه تسلا شامل بی مسئولیتی در تولید، طراحی محصول ضعیف، عدم هشدار، نقض ضمانت، اشتباه و تبلیغ غلط است. افزون بر این ها در گزارش دادستانی نوشته شده سیستم تسلا حتی نتوانسته گارد بتونی را تشخیص دهد و بنابراین مقصر است. شرکت  NTSBیکی از شرکتهایی است که برای تحقیق در مورد حادثه تصادف حضور داشته و بخش هایی از این نتایج را تهیه کرده است.

سه هفته پس از این تصادف تسلا یک بیانیه صادر کرد و هوانگ را متهم کرد و در نتیجه هرنوع مسئولیت اخلاقی یا قانونی تسلا را برای تصادف رد کرد. در بخشی از این بیانیه نوشته شده:"به گفته خانواده قربانی، آقای هوانگ کاملا آگاه بود که سیستم خودران کامل نیست و به طور خاص، او به آنها گفته که این سیستم دقیق و قابل اعتماد نیست با این حال وی در هنگام تصادف نسبت به سیستم هوشمند بی توحه بوده است. بنابراین اگر آقای هوانگ متوجه  جاده ها بود، این اتفاق رخ نمی داد."

با این وجود گزارش های کمیته تحقیق حکایت از آن دارد که در 18 دقیقه و 55 ثانیه قبل از ضربه، تسلا دو هشدار بصری و یک هشدار شنیداری برای راننده برای گذاشتن دستانش روی فرمان صادر کرده اما این هشدارها زمانی طولانی قبل از تصادف بوده و ارتباط چندانی با لحظه تصادف ندارد.

نظرات بینندگان