arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

واکنش وزارت خارجه به دستگیری جاسوس سیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رامین مهمانپرست گفت: دستگیری عامل جاسوسی آمریکا به کاخ سفید ثابت کرد هر اقدام جاسوسی علیه ایران سبب حقارت این کشور در عرصه بین‌المللی می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور‌خارجه گفت:

-دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران تسلط کاملی به وظایف خویش دارند و با هوشیاری هر چه تمام‌تر تمامی مسایل را در نظر دارند

-شکار هواپیمای پهپاد و دستگیری جاسوس آمریکایی از جمله نمونه‌های اخیری است که این هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور دستگیری را کاملا بیان می کند.

-دستگیری عامل جاسوسی آمریکا نشاندهنده آن است که که فعالیت در حریم جمهوری اسلامی ایران برای بیگانگان امن نیست و نخواهد بود.

-شکار هواپیمای پهپاد سبب شده تا دولتمردان آمریکایی هر چه بیشتر متوجه این قضیه باشند که بکارگیری ابزار جاسوسی در زمان اوج آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی کشور سبب حقارت بیشتر آنان در مجامع بین‌المللی می شود.

-بعد از مشخص شدن تمامی ابعاد هر کدام از کینه‌ورزی هایی که دشمنان در این کشور انجام داده‌اند، مسایل حقوقی و قانونی آن متناسب همان تخلفات در مجامع بین‌المللی پیگیری می شود، همانگونه که در پرونده های گذشته نیز مسوولین رسمی نظام آنها را در مجامع عمومی پیگیری کرده اند و یا مقامات قضایی کشور در جریان تهدید جانی و ترور فرماندهان نظامی از جانب بیگانگان از آنان شکایت کرده اند.

-بطور یقین با هر گونه اظهار نظر و یا اقدام بر علیه منافع ملت و نظام برخورد مناسبی از کانال‌های مختلف سیاسی، بین‌المللی، امنیتی و حقوقی انجام می‌شود.
نظرات بینندگان