arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

مردمسالاری: دولت بازی انتخابات را آغاز کرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه مردمسالاری در سرمقاله خود با عنوان« دولت بازی انتخابات را آغاز کرده است» نوشت:

*حامیان محمود احمدی نژاد بازی انتخابات مجلس نهم را آغاز کرده اند. این را می توان از روند حرکت روزنامه ایران مهمترین ارگان رسانه ای دولت به روشنی دریافت. روز پنج شنبه عکسی بسیار بزرگ از احمدی نژاد در صفحه اول روزنامه ایران با تیتر تبلیغاتی «تا پای جان با عهد بامردم وفاداریم» نقش بسته بود که روزنامه ایران را به یک روزنامه انتخاباتی شبیه کرده بود. با این وجود، آن شیوه انعکاس خبر سفر استانی آقای احمدی نژاد را می شد یک اتفاق قلمداد کرد و از کنار آن گذشت اما روز گذشته تیتر یک روزنامه ایران با فونت درشت، عبارت «دوباره هاشمی رفسنجانی!» خلاصه شده بود. ..از لحاظ ارزش خبری هم سوال برانگیز به نظر می رسد.
*گویا حامیان دولت تصمیم گرفته اند بازی قدیمی ضدیت با هاشمی رفسنجانی را که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 88 آن را امتحان کرده بودند دوباره تکرار کنند و البته چون دستشان خالی است، چاره ای جز تکرار همان بازی کلیشه ای را ندارند; با این تفاوت که اگر دو سال پیش خیلی از حامیان احمدی نژاد در کنار او بودند، امروز همان خیلی ها به منتقد جدی دولت تبدیل شده­اند ...
* چنین تحرکاتی از سوی روزنامه ایران در طول چند روز اخیر به اضافه سرمقاله بسیار تند دیروز علی اکبر جوانفکر علیه هاشمی رفسنجانی که او را به عنوان پیش قراول حامیان احمدی نژاد در ضدیت با منتقدان دولت می شناسند و نشاندهنده جدیت دولت در تسخیر صندلی های سبزرنگ پارلمان و رقابت شدید طیف های مختلف اصولگرا برای نیل به قدرت است.
*در این میان پرسشی که بی پاسخ مانده این است که دولتی که مدعی است برای مردم کار می کند و به حاشیه ها توجهی ندارد و اکثریت مردم هم حامی دولت هستند، پس چرا برای جلب حمایت مردم رو به تبلیغاتی همچون چاپ عکس بسیار بزرگ احمدی نژاد در صفحه اول یا تخریب منتقدان اعم از حامیان سابق دولت یا افرادی همچون هاشمی رفسنجانی روی آورده است؟

نظرات بینندگان