arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

جزئیات قیمت مسکن مهر ویلایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
م

ديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن گفت: در اجراي طرح مسكن مهر مهمترين سياست سازمان ملي زمين و مسكن تامين اراضي مورد نياز طرح بود.

به گزارش انختاب به نقل از ایسنا؛ احمد اصغري مهرآبادي ـ مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن ـ در حاشيه نمايشگاه بزرگ راه و شهرسازي و صنايع وابسته، اظهار كرد: پس از انقلاب اسلامي موضوع تامين مسكن در دستور كار دولت قرار گرفت و در اين راستا قوانين متعددي به تصويب رسيد كه از جمله آنها لغو مالكيت ارضي شهري بود كه پس از مدتي متوقف شد.

وي با اشاره به رويكردهاي مختلف دولت براي اجراي تكليف قانون اساسي مبني بر تامين مسكن براي مردم، خاطرنشان كرد: در اين راستا دولت موضوع واگذاري زمين به صورت دولتي وارزان را در دستور كار قرار داد و در اين راستا زمين‌هايي در قطعات 800 الي هزار متر واگذار شد كه كاهش بهره‌وري را در پي داشت اما در آخرين گام در سال 85 دولت رويكرد حذف قيمت زمين براي اقشار كم درآمد را در دستور كار قرار داد.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه 35 درصد قيمت تمام شده مسكن به قيمت زمين برمي‌گردد، گفت: در سال 85 ، 17.7 ميليون خانوار و 16 ميليون واحد مسكوني موجود بود.

اصغري مهرآبادي افزود: در اجراي طرح مسكن مهر مهمترين سياست سازمان ملي زمين و مسكن تامين اراضي مورد نياز طرح بود.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن بهبود شاخص‌هاي مسكن را از آثار اجراي طرح مسكن مهر اعلام و تصريح كرد: در گذشته به‌ازاي 117 خانوار متقاضي صد واحد مسكوني وجود داشت اما اكنون با سياست‌هاي اجرا شده به‌ازاي هر صد واحد مسكوني 110 خانوار وجود دارد.

وي به افزايش سهم تسهيلات بانكي براي طرح مسكن مهر اشاره و تصريح كرد: در گام بعد دولت اقدام به كاهش نرخ سود تسهيلات كرد.

مهرآبادي همچنين به حذف ماليات بر نقل و انتقال مسكن مهر اشاره و خاطرنشان كرد: اكنون يك ميليون و 840 هزار واحد مسكوني در قالب مسكن مهر در دست احداث است كه از اين ميزان 372 هزار واحد مربوط به شهرهاي جديد، 250 هزار در واحد بافت فرسوده يك ميليون مربوط به سازمان ملي زمين و مسكن، شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و 240 هزار واحد مربوط به بنياد مسكن در شهرهاي زير 25 هزار نفر است.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن به تامين 23 هزار هكتار زمين براي طرح مسكن اشاره و اضافه كرد: ‌18 هزار هكتار توسط دولت و پنج هزار هكتار توسط بخش خصوصي در قالب خودمالكي تامين شده است.

وي با بيان اين‌كه تاكنون بيش از20 هزار ميليارد تومان تسهيلات از سوي دولت براي مسكن مهر پرداخت شده است، تصريح كرد:‌ در مجموع 38 هزار ميليارد تومان پرداخت شده است.

وي درباره سرمايه‌گذاري خارجي در اين حوزه گفت: ما استقبال مي‌كنيم اما تاكنون مراجعه كننده‌اي نداشته‌ايم.

مهرآبادي به افتتاح 18 هزار و 450 واحد مسكوني در مازندران طي هفته گذشته اشاره و اضافه كرد: فردا نيز با حضور رييس جمهوري پنج هزار و 900 واحد مسكوني در اردبيل افتتاح مي‌شود.

معاون وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه تاكنون 170 هزار واحد مسكوني افتتاح شده است، گفت: 110 هزار واحد نيز آماده افتتاح است كه اميدواريم تا پايان دي ماه به بهره برداري رسيد همچنين مرحله سوم بهره برداري‌ها از نيمه دوم بهمن ماه آغاز مي‌شود.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در ادامه از افتتاح 400 هزار واحد مسكوني تا پايان سال جاري خبر داد و خاطرنشان كرد: ‌كليه واحدهاي تحويل شده داراي خدمات آب، برق و گاز هستند و نمي‌توان واحدي پيدا كرد كه بدون امكانات تحويل داده شده باشد.

وي افزود: البته در بعضي شهرها برخي پروژه‌ها مشكل دارند اما تعداد آن‌ها بسيار كم است.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن اضافه كرد: در شهرهاي جديد بايد دستگاه‌هاي براي تامين خدمات زيربنايي همكاري كنند.

مهرآبادي ميزان آورده متقاضيان را با توجه به مساحت زيربنا متفاوت اعلام و اضافه كرد: برخي واحدها فاقد پاركينگ و انباري هستند و در نتيجه قيمت آن‌ها پايين‌تر است.

وي با اشاره به همكاري دستگاه‌هاي دولتي براي تامين زمين براي مسكن مهر، خاطرنشان كرد:‌ هزينه ساخت مسكن مهر ويلايي همان متري 300 الي 310 هزار تومان است و گران‌تر نيست.

وي گفت: اعياني واحدهاي مسكن مهر 99 ساله قابل فروش است اما در واحدهاي مسكن مهر خودمالكي اعيان و عرصه به فروش مي‌رسد.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در ادامه به مزايده واحدهاي مسكوني سازماني اشاره و خاطرنشان كرد: بنا به آخرين آمار 22 هزار واحد مسكوني سازماني وجود دارند و همه دستگاه‌هاي اجرايي موظفند در راستاي واگذاري آن‌ها اقدام كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
0
مسکن مهر ویلائی در کجا هستند و نحوه واگزاری به چه صورت میباشد؟
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
0
آقای وزیر آمارت اشتباهیه یا بهتر بگم قدیمیه یعنی مال اوایل سال 1390 هستش!!! هماکنون حدود از 60 % قیمت آپرتمان مربوط به قیمت زمینه نه 35% !!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان