arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

امام جمعه اسالم: خواندن ترانه «آقامون جنتلمنه» یک مشکل فرهنگی است نه فنی؛ بودجه ها را کجا خرج کردید که به اینجا رسیدیم؟ / فضای مجازی بازی «لی لی لی حوضک» نیست که نگاه بچه گانه به آن داشته باشیم

حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم با بیان اقدام آمریکا در اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس بیان داشت: آقای جان بولتون کوسه های گرسنه خلیج فارس در انتظار شما و سربازانتان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه اسالم با بیان اقدام آمریکا در اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس بیان داشت: آقای جان بولتون کوسه های گرسنه خلیج فارس در انتظار شما و سربازانتان هستند.

حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه های این هفته نماز جمعه با توجه به حلول ماه مبارک رمضان این ماه را فرصت مغتنم جهت برقراری ارتباط نزدیک روحی و معنوی با خالق یکتا بیان کرد و اظهار داشت: جهت حفظ حرمت این ماه و احترام روزه داران از کسانی که به هر عذر و دلیلی روزه نمی گیرند می خواهم تا در اماکن و انظار عمومی به طور علنی و آشکار روزه خواری نکنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین از شهرهای دور و نزدیک در مراسم سومین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین جدائی امام جمعه سابق اسالم اذعان کرد: حضور شایسته مردم قدرشناس در این مراسم نشانگر عملکرد مناسب مرحوم جدائی و عمق علاقه عاطفی شما به روحانیت مخلص و خدمتگزار است.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه در آستانه هفته ارتباطات قرار داریم و همچنین با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد برخی اظهار نظرها و موضع گیری ها مختلف درباره فضای مجازی وایراد و اشکال به متولیان امر فضای مجازی به خصوص وزیر محترم ارتباطات بودیم گفت: متأسفانه هنوز بعضی ها به اهمیت فضای مجازی به عنوان میدان جنگ نرم و کارکردهای مثبت آن در مقابله با جنگ نرم دشمن پی نبرده اند و نمی توانند افق دید مقام معظم رهبری در این زمینه را درک کنند و مطالب دلسوزانه امثال ما را هم کج متوجه می شوند.

باقری خاطر نشان کرد: والله فضای مجازی بازی لی لی لی حوضک نیست که نگاه بچه گانه و سطحی به آن داشته باشیم. کار در عرصه فضای مجازی خیلی دقت و ظرافت می خواهد. باید با مهندسی معکوس عرصه فضای مجازی را به نفع خودمان مصادره کنیم. اگر فکر خوبی پشت این قضیه باشد می توانیم با یک گوشی دنیا را تکان دهیم اما اگر فکر خوب نداشته باشیم دنیا دنیا امکانات هم که در اختیارمان باشد کاری از پیش نمی بریم.

وی افزود: آقای آذری جهرمی وزیری جوان، مؤمن، کاربلد و در طراز گام دوم انقلاب اسلامی است. خدمات بسیار ارزنده ای هم در عرصه زیرساختهای ارتباطات و کنترل قاچاق گوشی در دوران وزارت ایشان اتفاق افتاده است که متأسفانه به چشم نمی آید و تمرکز همه منتقدان بر فضای مجازی جمع شده است.

باقری ادامه داد: کسی منکر آسیب ها و خطرات فضای مجازی نیست ولی ریشه بسیاری از این آسیب ها فرهنگی است و تنها با کنترل فنی و یا ایجاد محدودیت رفع نخواهد شد. متولیان فرهنگی پاسخ بدهند بودجه های کلان را کجا خرج کردند که در جشن روز معلم ترانه “آقامون جنتلمنه” در مدارس خوانده می شود و صدای همه را در می آورد.خواندن چنین ترانه های مبتذلی در مدارس و اشاعه آن در فضای مجازی یک مشکل فرهنگی است نه یک مشکل فنی.

خطیب جمعه اسالم تصریح کرد: از دغدغه مندی دادستان محترم کل کشور تشکر می کنم و از ایشان می خواهم وزرای علوم، فرهنگ، آموزش و پرورش و دیگر متولیان امر فرهنگ را هم در موضوع فضای مجازی به چالش بکشاند.

باقری گفت: باید از متولیان فرهنگی سوال کنیم برای فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی چه اقدامی کرده اند که کسی با یک شایعه یک طلبه بی گناه را نکشند یا مردم ساعتها، بیهوده در صفهای طولانی بنزین نایستند، یا با یک فایل تقطیع شده با آبروی افراد بازی نکنند. فرض کنید فضای مجازی کلا تعطیل شد. جلوی ابزار دیگر را چطور می خواهیم بگیریم؟ تنها راه حل مشکلات فضای مجازی اصلاح فرهنگ و سواد رسانه ای و ارتقاء سطح نظارت محتوایی است.

وی با بیان اقدام آمریکا در اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس بیان داشت: این حرکت، نشانه ترس و زبونی آمریکا در مقابل یک تهدید ساده ما در بستن تنگه هرمز برای جلوگیری از صادرات نفت حوزه خلیج فارس است بیچاره ها نمی دانند که باز هم با سپاه دلاور ما طرف هستند. آقای جان بولتون کوسه های گرسنه خلیج فارس در انتظار شما و سربازانتان هستند.

امام جمعه اسالم در پایان با اشاره به سالروز خروج یکطرفه آمریکا از برجام و عمل نکردن طرف های اروپایی به تعهد خود در طول یکسال گذشته با بیان اتمام حجت کشورمان با اعضای باقیمانده در برجام و خروج تدریجی از محدودیت ها و تعهدات خود گفت: هر چند برجام هیچ دستاوردی جز گرانی و تورم برای ما نداشت ولی ماهیت آشکار غرب را بیش از پیش برای مردم ما روشن کرد و امیدوارم برخی مسئولین خودباخته از برجام درس عبرت بگیرند و برای همیشه چشم امید خود را از آمریکا و غرب بردارند.

منبع: دیار میرزا

نظرات بینندگان