arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

با یکی از شجاع ترین سربازان جنگ جهانی آشنا شوید / از دستگیری 93 نیروی متفق تا حمله یک نفری به مقر نازی ها

وقتی صحبت از جنگ جهانی می شود صحنه های خونریزی، کشتار، بمباران و آوارگی هزاران نفر پیش چشم افراد ترسیم می شود اما جالب است بدانید که در طول جنگ های جهانی افرادی مانند لئو میجر نیز حضور داشتند که تاریخ ساز شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی صحبت از جنگ جهانی می شود صحنه های خونریزی، کشتار، بمباران و آوارگی هزاران نفر پیش چشم افراد ترسیم می شود اما جالب است بدانید که در طول جنگ های جهانی افرادی مانند لئو میجر نیز حضور داشتند که تاریخ ساز شدند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، لئو میجر یک سرباز کانادایی/ فرانسوی بود که البته به سرعت به درجه سرهنگی رسید. او در سال 1940 به ارتش کانادا پیوست. میجر در این تاریخ 19 ساله بود و قصد داشت به پدرش ثابت کند که باعث افتخار است.

نخستین عملیات مهم زندگی میجر زمانی بود که در سال 1944 و در یک روز سرد و بارانی، با دو سرباز آلمانی در امتداد یک جاده خاکی رو به رو شد. او فورا یک نفر را دستگیر کرد و یکی از آنان را که قصد فرار داشت کشت  سپس با استفاده از سرباز اسیر شده به عنوان طعمه، به سمت فرمانده سربازان حرکت کرد. او در نهایت به طرز شگفت آوری موفق شد 93 نفر سرباز را با یک اسلحه و به تنهایی اسیر کند و به خط مقدم کانادا باز گردد.

یک سال پس از آن، در آوریل 1945، او داوطلب شد با یک نیروی دیگر در شهر زوول در هلند تعداد سربازان آلمانی را که علیه آنها در صبح روز بعد می جنگند، بررسی کند. لئو و یک سرباز دیگر، کاپورال ویلی آرنول، به سرعت موافقت کردند که این ارزیابی را انجام دهند. با این حال، ویلی در طول شب شناسایی دستگیر و کشته شد ولی لئو به جای ترس و فرار تصمیم گرفت راه خود را به تنهایی در طول شب ادامه دهد. او سربازان سرراه خود را کشت و وارد جاده اصلی شد.

خیلی زود متوجه یک وسیله نقلیه آلمانی شد و راننده را گرفت و ابتدا تصمیم گرفت به دل آلمانی ها بزند. اما بعد با توجه به این که می دانست توپخانه کانادا از ساعت 6 صبح شروع به حمله می کند یک نقشه ثانویه کشید تا هم مهمات آلمانی ها را هدر دهد هم آنان را گمراه کند.

او به اطراف شهر رفت و  با پرتاب نارنجک دستی سر و صدای زیادی ایجاد کرد تا جایی که بسیاری تصور کردند حمله کانادا شروع شده. او موفق شد از اقلیت خود در برابر اکثریت نازی ها به نفع خود بهره ببرد و چندین گروه سرباز نازی را نیز دستگیر کرد سپس ستاد فرماندهی کانادا را به آتش کشید و چهار سرباز اس اس را نیز کشت. درواقع او یک تنه با یک ارتش جنگید.

نظرات بینندگان