arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

جذاب ترین پهباد رباتیک سال رونمایی شد / پرنده ای هوشمند با قدرت 80 بال در ثانیه/ برخوردار از سنسورهای صوتی و حرکتی

گروهی از پژوهشگران در دانشگاه پردو در ایالات متحده نوعی پهباد هوشمند و رباتیک ساخته اند که طاهری مشابه با یک پرنده مینیاتوری دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

گروهی از پژوهشگران در دانشگاه پردو در ایالات متحده نوعی پهباد هوشمند و رباتیک ساخته اند که طاهری مشابه با یک پرنده مینیاتوری دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این پهباد رباتیک الگوهای پروازی خود را به شکل کامل از طبیعت آموخته است و از هوش مصنوعی خیره کننده ای برخوردار است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این روزها پهبادهای هوشمند نقشی موثر در زندگی بشر ایفا می کنند. درواقع پهبادها می توانند فارغ از اقدامات جاسوسی و امنیتی نقش هایی مثبت تر نیز داشته باشند. پهباد رباتیک دانشگاه پردو در هر ثانیه 80 بار بال می زند و دارای هوش مصنوعی  خیره کننده ای است که از شبیه سازی های پرندگان زنده ایجاد شده است.

شاید برایتان سوال باشد چرا این پهباد هوشمند با ظاهری مشابه با پرندگان کوچک طراحی شده است، هدف از این کار را می توان امکان حرکت پرنده به سمت زاویه بالا یا همراه شدن آن با جریان باد دانست. درواقع این ربات از خاصیت آیرودینامیک استفاده می کند تا به ارتفاع بالا برسد.

کپی کردن قابلیت های پرواز پرندگان پرندگان یک چالش علمی است که از مدت ها پیش بین دانشمندان رواج داشته است. این ربات از فیبر کربن ساخته شده و بدنش با لیزر برش داده شده است جالب است بدانید در طراحی این ربات از چاپ 3D نیز استفاده شده است. این روبات تنها 12 گرم (کمتر از نصف اونس) وزن دارد و محققان همچنین یک ربات حشرات را که فقط 1 گرم وزن دارد.

اندازه کوچک و عملکرد ویژه این ربات قابلیت های مخفی کاری خیره کننده ای به این ربات داده است که به نظر می رسد حتی برای عملیات های پلیسی، امدادی و پزشکی نیز موثر است.

این ربات سنسورهای بصری ندارد، اما دارای سنسورهای حرکتی و صدا است. ژیانگ دنگ استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه پردو، در بیانیه ای توضیح داد: "این ربات عملا می تواند یک نقشه بدون دید از  محیط اطرافش ایجاد کند. این موضوع در عملیات های نجات در محیط های تاریک بسیار مهم خواهد بود. "

نظرات بینندگان