arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

افزایش شدید قیمت سکه و ارز / دلار 1435 تومان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با وجود کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به دلیل افزایش نرخ دلار بوده است، گفت: تاکنون تصمیمات بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت سکه و طلا نداشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمد کشتی آرای درباره تاثیر توقف فروش نقدی سکه بانکی (به غیر از بانک کارگشایی) و آغاز پیش فروش سکه از فردا سه شنبه در کلیه شعبه بانک ملی در سراسر کشور، گفت: تاکنون تصمیمات بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه و طلا در بازار مثبت پاسخ نداده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه نمی دانم تاثیر تصمیم اخیر بانک مرکزی این بار بر کاهش قیمتها در بازار تاثیر می گذارد یا خیر، وی ا نیاز دریافت سکه را برآورده می کند یا خیر؟ اظهارداشت: در چند روز گذشته تمام اقدامات بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه و طلا برعکس بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان پیش بینی کرد که تصمیم اخیر بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر قیمتها در بازار می گذارد یا خیر، عنوان کرد: باید پیش فروش آغاز شود تا تاثیر را ببینیم.

کشتی آرای عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئول سیاست گذاریهای پولی و بانکی و مسئول تنظیم بازار بانک مرکزی است، باید راه حلی را پیش بینی کند تا قیمتها بیش از این افزایش نیابد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: در دو روز گذشته بر خلاف جریان کاهش قیمتهای جهانی طلا، در داخل کشور با افزایش بی رویه نرخ سکه و طلا مواجه بودیم که ناشی از تاثیر افزایش قیمت ارز در بازار است.

وی افزود: دیروز صبح قیمت دلار 1385 تومان در بازار آزاد بود که هم اکنون به 1435 تومان افزایش یافته که همین امر بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشته است.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه طرح جدید دیروز صبح در بازار 602 هزار تومان بود که با 15 هزار تومان افزایش هم اکنون به 617 هزار تومان در بازار افزایش یافته است.

وی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم را در بازار امروز 630 هزار تومان، نیم سکه را 290 هزار تومان و ربع سکه را 150 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار با 1600 تومان افزایش نسبت به دیروز به 56 هزار تومان در روز جاری رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: هر سال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی قیمت طلا افزایش می یابد اما امسال بر خلاف سالهای گذشته قیمتها کاهش یافته است به طوریکه طی یک هفته گذشته با کاهش 130 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی مواجه شدیم.

کشتی آرای ادامه داد: کاهش قیمت طلای جهانی باید بر روی قیمت سکه و طلای داخلی تاثیر می گذاشت اما با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی افزایش یافته است.
نظرات بینندگان