arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

هویت کشتی‌های آسیب دیده در «الفجیره» مشخص شد/ آسیب دیدن یک نفتکش نروژی

العربیه اعلام کرد که دو فروند از کشتی‌های آسیب دیده در بندر الفجیره امارات در حادثه روز گذشته (یکشنبه) متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی متعلق به امارات و چهارمین کشتی نیز متعلق به کشور نروژ بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رسانه‌های سعودی هویت کشتی‌های آسیب دیده در حادثه روز گذشته در بندر الفجیره امارات را اعلام کردند.

به گزارش فارس، شبکه العربیه اعلام کرد که دو فروند از کشتی‌های آسیب دیده در بندر الفجیره امارات در حادثه روز گذشته (یکشنبه) متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی متعلق به امارات و چهارمین کشتی نیز متعلق به کشور نروژ بوده است.

العربیه همچنین مدعی شده است که عبور و مرور کشتی‌ها در اطراف بندر الفجیره به شکل در جریان است.

ادعای این رسانه‌ها در خصوص تعداد و هویت کشتی‌های آسیب دیده در حالی است که شبکه المیادین بعنوان اولین رسانه‌ای که روز گذشته خبر از این حادثه داد؛ تعداد کشتی‌ها را ده الی هفت فروند ذکر کرده بود.

خبر شبکه المیادین در ساعات اولیه با تکذیب دولت امارات مواجه شد اما وزارت خارجه این کشور پس از ساعاتی مجبور شد که به وقوع حادثه در بندر الفجیره اعتراف و آن را یک «عملیات خرابکارانه» توصیف کند.

شبکه المیادین ظهر یکشنبه (دیروز) از چند انفجار در بندر الفجیره امارات خبر داده و نوشته بود که این اتفاق بامداد یکشنبه رخ داده است. المیادین به نقل از منابع خود خبر داد که انفجارها متعلق به تعدادی نفتکش بوده که آتش گرفته و تعداد آنها هفت تا ده نفتکش است.

امارات اعلام کرده است که تحقیقات در خصوص زوایای این حادثه با همکاری طرف‌های داخلی و بین‌المللی در جریان است.

نظرات بینندگان