arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

هیچکس به دلیل آلودگی هوا نمرده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مطالعه علمی در زمینه اعلام آمار فوت براساس آلودگی هوا وجود ندارد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که فردی به خاطر آلودگی هوا فوت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مطالعه علمی در زمینه اعلام آمار فوت براساس آلودگی هوا وجود ندارد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که فردی به خاطر آلودگی هوا فوت کرده است.
 
محمدجواد محمدی‌زاده در نشست خبری خود در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، در خصوص طرح جامع کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در کمیسیون زیربنایی به تصویب رسید و در نخستین دستور عادی دولت قرار دارد و مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست منتظر ابلاغ دستورالعمل نیست بلکه این سازمان از ابتدای امسال به عنوان سال اجرای برنامه کاهش آلایندگی هوا این طرح را کلید زده است.و هفته آینده با مصوبه دولت طرح جامع کاهش آلودگی 8 کلانشهر رسماً اجرایی می‌شود ولی عملاً سازمان محیط زیست از ابتدای امسال این طرح را اجرا کرده است. ضمن اینکه این طرح به مدت 5 سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح قبلی کاهش آلودگی هوا فقط برای تهران بود، گفت: طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوا برای 8 کلانشهر آماده شده است و در طرح قبلی ضمانت‌ها معلوم نبود ولی در این طرح ضمانت‌ها وجود دارد.

محمدی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص 5 ساله شدن معاینه فنی خودروها اقدام مؤثری انجام نداد، گفت: سازمان محیط زیست هم در جلسات فراکسیون و هم در کارگروه تخصصی مجلس شرکت کرد و نامه مکتوب در این زمینه نوشت .ضمن اینکه بنده در جلسات دعوتی و غیر دعوتی در مجلس شرکت می‌کنم و همیشه دوشنبه بعدازظهرها با نمایندگان ملاقات دارم.وتقاضای ما یکساله شدن معاینه فنی خودروها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ مسئولی آماری از تلفات در بخش آلودگی هوا نمی‌دهد، گفت: با توجه به اینکه کیفیت فرآورده‌های سوختی و صنعت خودرو بهبود یافته میزان آلایندگی در تهران به جز گردوغبار زیر 2.5 میکرون نسبت به 2 تا 3 سال قبل بهبود یافته است و آلایند‌هایی که منجر به بیماری می‌شوند در 7‌ آیتم وضع خوبی دارد که این آمار رسمی مراکز سنجش است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه ریزگردهای زیر 2.5 میکرون یک سال است که مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت: شاخص آلودگی هوای زیر 10 میکرون نیز نسبت به قبل بهبود یافته است.

وی ادامه داد: در سال 89، 263 روز پاک و سالم، 74 روز ناسالم و 27 روز بسیار ناسالم در تهران را تجربه کردیم ولی در 9 ماهه اول امسال 105 روز پاک و سالم، 165 روز ناسالم و 3 روز بسیار ناسالم را داشتیم بنابراین به جز در نظر گرفتن ریزگردهای زیر 2.5 میکرون وضع بهتری داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: روزهای ناسالم ما قابل توجه است و باید در مورد آنها فکری شود ضمن اینکه هیچ مطالعه علمی در زمینه اعلام آمار فوت براساس آلودگی هوا وجود ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که کسی در تهران به خاطر آلودگی هوا فوت کرده است چون آلودگی هوا فقط بیماری‌ها را تشدید می‌کند.و علت فوت بیماری قلبی و تنفسی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
7
قابل توجه مرکز تحقیقات و تولید مواد نفتی !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
9
من مردم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
6
تنها گزارش معتبر تهیه شده در زمینه خسارت آلودگی هوا و میزان مرگ و میر در ایران و تهران، گزارشی است که توسط بانک جهانی در سال 2005 تهیه و منتشر شده است. بر خلاف گفته های آقای رئیس محیط زیست، و بر اساس روش های معتبر و متداول در دنیا سالانه هزاران نفر به دلیل آلودگی هوا می میرند. ضمنا آقای رئیس توجه کنند که آلاینده های هوا می توانند موجب سکته و بیماری های قلبی شوند و صدها بیماری دیگر شوند. متاسفانه بسیاری از صحبت های ایشان مبنای علمی و پشتوانه تحقیقاتی ندارد. برای مشاهده گزارش بانک جهانی به لینک زیر مراجعه کنید:
http://www-wds.worldbank.org/external/default/main?pagePK=64193027&piPK=64187937&theSitePK=523679&menuPK=64187510&searchMenuPK=64187283&theSitePK=523679&entityID=000090341_20050927090049&searchMenuPK=64187283&theSitePK=523679
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
10
یعنی حتما باید یکی بمیره بعد چاره اندیشی کنیم!؟
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
3
6
آقای ناشناس چرا باور نمیکنی هیشکی هیشکی به خاطر آلودگی هوا نمی میره. بابا الکی بزرگش کردن تا دولت خدمت گذار رو بکوبند. باور نمیکنی ...
پاسخ ها
رضا الکی خوش !!!
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
آقا رضا ، دو تا علامت تعجب بعد از " باور نمی کنی " یادت رفته است !!!
نظرات بینندگان