arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
اطلاعیه شماره 5 ستاد انتخابات مجلس ؛

آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس از شنبه / اعلام شرایط داوطلبان

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پایان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پایان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، براساس اطلاعیه شماره 5 ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پایان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد. 

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (5) ستاد انتخابات کشور

در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آئین نامه اجرایی آن، به آگاهی عموم ملت شریف ایران میرساند، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پایان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد. لذا داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداریهای مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

1- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.

2- اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن. 

3- عکس جدید 4 × 3 ده قطعه (ترجیحا با زمینه روشن). 

4- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد. 

5- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی. 

6- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی. 

به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي ، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند :

1- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران . 

2- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران . 

3- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه . 

4- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن . 

5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه . 

6- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي ، شنوايي و گويايي . 

7- حداقل سن سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام . 

تبصره 1- داوطلبان نمايندگي اقليتهاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام ، مذكور در بند (1) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت العقيده باشند . 

تبصره 2 ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي شود . 

بر اساس قانون تفسير ماده (28) كه در تاريخ 12/5/1390 به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده، مدرك معادل تحصيلي در هر مقطع تحصيلي مدركي است كه واجد ارزش استخدامي باشد. 

در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون ياد شده هيچ يك از داوطلبان نمايندگي نمي توانند در بيش از يك حوزه انتخابيه خود را نامزد نمايند . در غير اينصورت نامزدي آنان كلاً باطل و از شركت در انتخابات آن دوره مجلس محروم مي گردند . 

همچنين به استناد ماده 46 قانون مذكور هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس مي توانند شخصاً و به صورت كتبي انصراف خود را به فرمانداري يا بخشداري مركز حوزه انتخابيه و يا وزارت كشور اعلام نمايند و عدول از انصراف نيز پذيرفته نمي شود.

نظرات بینندگان