arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

علي كفاشيان: تلاش مي‌كنم كميته انضباطي نصرتي را با رافت اسلامي ببخشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس فدراسيون فوتبال در حاشيه مجمع عمومي كميته ملي المپيك از تلاش براي بخشش محمد نصرتي بر اساس رافت و عطوفت اسلامي خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علي كفاشيان در پايان مجمع عمومي كميته ملي المپيك، درباره مسائل مختلف فوتبال سخن گفت.

كفاشيان درباره اصرار براي برگزاري انتخابات مجمع فدراسيون در سال جاري گفت: من مشكلي با اين قضيه ندارم. خود مجمع بايد تصميم بگيرد كه طبق اساسنامه فعلي كانديداها بايد سه ماه پس از ثبت‌نام فرصت براي بيان برنامه‌ها و معرفي خود داشته باشند، اما اين ديگر در اختيار مجمع است. آن‌ها خودشان مي‌توانند تعيين كنند كه سه ماه لازم نيست مثلا 20 روز باشد يا يك ماه باشد. ما پيشنهاد داديم كه اساسنامه فعلي اصلاح شود و اگر تغييراتي لازم است در آن صورت گيرد. به هر حال اين حرف من نيست مجمع بايد تصميم بگيرد كه در نهايت انتخابات چه زماني برگزار شود.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه غير از شما چه كساني كانديدا خواهند شد گفت: هنوز مشخص نيست انتخابات چه زماني برگزار مي‌شود و خب طبيعي است كه مشخص نباشد چه كساني نامزد مي‌شوند.

وي درباره توضيحاتش به فيفا درباره نامه ارسالي افرادي كه آن‌ها را منافق عنوان كرده بود گفت: من سه ساعت با آن‌ها صحبت كردم و توضيح دادم كه چنين مسئله‌اي وجود ندارد و اصولا هر تغييري كه بخواهد در اساسنامه صورت بگيرد با راي اعضاي كه به صورت كتبي و مخفيانه خواهد بود، صورت مي‌گيرد و اين مسئله به هيچ وجه در اختيار من نيست. اصلا شايد مجمع به اين نتيجه برسد كه كفاشيان نبايد شركت كند. خب مهم نيست من نمي‌آيم.

كفاشيان درباره نامه برخي افراد به فيفا و تلاش براي مخدوش كردن چهره‌اش گفت: زماني كه من با فيفا گفت‌وگو كردند به من گفته شد عده‌اي نامه نوشته‌اند و گفته‌اند كه كفاشيان قصد دارد اساسنامه را به گونه‌اي تغيير دهد كه خودش دوباره رييس فدراسيون شود و در حالي كه چنين مسئله‌اي اصلا واقعيت نداشت.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه اين نامه از سوي چه كساني نوشته شده گفت: به هر حال آن‌ها به من گفتند كه اين نامه نوشته شده و نزد آن‌ها موجود است و به همين دليل بود كه من مسئله منافق را مطرح كردم.

كفاشيان درباره اظهار نظر وزير ورزش و جوانان در مجمع كه به طور خاص از ماجراي پيش آمده در باشگاه پرسپوليس و بي‌اخلاقي شيث رضايي و نصرتي گله كرده بود گفت: من هم معتقد كه اين مسئله زيادي بزرگ شد و نبايد به اين شكل مطرح مي‌شد. من تمام تلاشم را مي‌كنم كه با كميته انضباطي صحبت كنم و بررسي كنم اگر راهي وجود داشته باشد، در كميته استيناف بررسي شود و نصرتي بتواند به فوتبال بازگردد.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي‌كنيد گله از رسانه‌ها و درخواست از آن‌ها براي انتشار ندادن مسائل بي‌اخلاقي، تنها راه حل نيست اظهار كرد: به هر حال نصرتي سابقه خوبي داشته و انصاف نيست كه با او اين گونه برخورد شود و همان طور كه گفتم بنا به رافت اسلامي اين شرايط وجود دارد كه بتوانيم او را ببخشيم.

رييس فدراسيون فوتبال در پاسخ به خبرنگار ايسنا درباره اتكا به رافت اسلامي در سال گذشته و بخشش يكي از بازيكنان در آستانه دهه فجر و اينكه آيا اين مسئله نمي‌تواند باعث اميدواري بازيكنان خطاكار به بخشش جرايم شود گفت: نه من اين گونه فكر نمي‌كنم درباره هر بازيكن قضيه فرق مي‌كند و اين گونه نيست كه اين كار درباره همه اجرا شود.

علي كفاشيان درباره مرخصي كي‌روش و مخالفت او با دو بازي دوستانه با سوئد و ساحل عاج هم گفت: تيم ملي ما نتايج خوبي گرفته و شرايط قابل قبولي دارد. به همين دليل تيم‌هاي مطرح حاضر هستند با ما ديدار دوستانه داشته باشند كه البته خود آقاي كي‌روش اين دو بازي را نپذيرفت و زمان آن را مناسب ندانست. ما هم از ايشان خواستيم پس از بازگشت از مرخصي خود، مسائل را بررسي كرده و درخواست بازي دوستانه‌اش را به ما بدهد.

كفاشيان درباره اين شائبه كه رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) از ايران به دليل حمايت از بن‌همام راضي نيست عنوان كرد: به هيچ وجه اين صحبت را قبول ندارم. آقاي بلاتر با من رابطه بسيار خوبي دارد و همين اخيرا كه در مالزي بوديم، به من گفت كه قصد دارد پس از تعطيلات ژانويه به ايران بيايد و هيچ مسئله خاصي هم وجود ندارد.
نظرات بینندگان