arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

با یکی از غیر اخلاقی ترین آزمایش های تاریخ پزشکی ایالات متحده آشنا شوید / صدها قربانی سفلیس طی 4 دهه

در طول تاریخ آزمایش های غیراخلاقی متعددی روی زندانیان، افراد محروم، اقلیت ها و... رخ داده است که برخی از آن ها حتی کمترین نتایج مثبتی نیز در پیشبرد اهداف پزشکی نداشته اند و بی وجدانی کامل محسوب می شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در طول تاریخ آزمایش های غیراخلاقی متعددی روی زندانیان، افراد محروم، اقلیت ها و... رخ داده است که برخی از آن ها حتی کمترین نتایج مثبتی نیز در پیشبرد اهداف پزشکی نداشته اند و بی وجدانی کامل محسوب می شده اند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، یکی از ناراحت کننده نرین آزمایش های جهان که طی 4 دهه ادامه داشته در ایالات متحده رخ داده است. آزمایشی که صدها نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

درواقع از سال 1932 تا سال 1972، خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده یک سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان برای درمان سفلیس را برای 600 مرد فقیر آفریقایی-آمریکایی رونمایی کرد. این آزمایش از هر نظر غیراخلاقی بود. از همان مرحله اول به بیماران اطلاعات درستی داده نمی شد که اصلا به چه بیماری دچارند.

به این بیماران رنگین پوست مبتلا به سفلیس گفته می شد که برای شرکت در یک آزمایش سلامتی باید از آنان خون گرفته شود، در جریان این آزمایش حدود 600 نفر از افراد ثبت نام شدند. اما نکته دردناک تر ماجرا این بود که تنها 399 نفر از این 600 نفر واقعا مبتلا به سفلیس بودند. اما آزمایش هایی که روی این افراد انجام شد باعث شد که بسیاری از افراد بیمار شوند.

شاید انجام این پروژه با همه بی اخلاقی ها تا سال 1947 به نوعی توجیه داشت اما از سال 1947 که پنيسيلين به درمان استاندارد سيفيليس تبديل شد، این مطالعه همچنان ادامه داشت. آن هم بدون درمان شرکت گنندگان. همانطور که اشاره شد بیماران به بیماری خود آگاه نبودند و به آنان گفته می شد برای تشخیص "خون بد" مورد درمان قرار می گیرند و از استفاده شرکت کنندگان از درمان های دیگر نیز با جدیت پیشگیری می شد.

متاسفانه در سایه این نوع درمان غلط 40 زن شرکت کننده در این فرایند بیمار شدند و 19 کودک بیگناه نیز با بیماری سفلیس به دنیا آمدند. در 25 ژوئیه سال 1972، پیتر بکتسون، معاون تحقیقات خدمات بهداشت عمومی، نسبت به این ماجرا ابراز نگرانی کرد اما نتیجه ای نگرفت. در نهایت این حادثه منجر به ایجاد قوانین و مقررات مربوط به رضایت و حفاظت از انسان ها در مطالعات پزشکی شد.

نظرات بینندگان