arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

ايران توجه جدي شوراي امنيت به تجاوز هواپيماي جاسوسي آمريکا را خواستار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر شورای امنیت، با محکوم کردن شدید تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، توجه جدی اعضای این شورا به تجاوزگری آمریکائی ها را خواستار شد.

به گزارش انتخاب، نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نشست ظهر دوشنبه شورای امنیت که به بررسی اوضاع افغانستان اختصاص داشت گفت: پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت را برای افغانستان به همراه نیاورده اند ، بلکه باعث افزایش تهدید، نا امنی و اقدامات جاسوسی برضد کشورهای منطقه و از جمله جمهوری اسلامی ایران شده اند.

محمد خزاعی با اشاره به دو حادثه اخیر تجاوز هواپیماهای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان و دستگیری یک جاسوس امریکائی در ایران گفت: این گونه اقدامات، نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی و مغایر با اهداف و ماموریت های سازمان ملل است که وظیفه دارد به حفظ صلح و ثبات بین المللی کمک کند.

 نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همه جانبه افغانستان و برقراری امنیت در آن کشور اشاره کرد. خزاعی همچنین در تشریح خسارات ناشی از حضور اشغالگران غربی و بویژه آمریکائی در افغانستان، مشکلات مهاجران افغان، موانع توسعه اقتصادی این کشور و افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر را برای پانزده عضو شورای امنیت برشمرد.

 واکاوی مشکلات کنونی حضور اشغالگران غربی برای دیگر کشورهای منطقه و بویژه پاکستان، بخش دیگر سخنان نماینده کشورمان در این نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بود. خزاعی همچنین با اشاره به اجلاس آتی سران سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان که قرار است در اسلام اباد، پایتخت پاکستان برگزار شود، همکاری تهران، کابل و اسلام آباد را برای تقویت همکاری ها و ایجاد صلح و ثبات در منطقه ضروری خواند.

 در این نشست شورای امنیت همچنین جواد لودین، معاون وزیر امور خارجه افغانستان، با تشکر از مواضع کشورمان درباره اوضاع افغانستان تاکید کرد: کابل نگرانی های همسایگان خود را جدی می گیرد و هیچگاه اجازه نمی دهد از خاک افغانستان برضد همسایگان بویژه ایران سوء استفاده شود.
نظرات بینندگان