arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

ظریف: «تیم B» با اقدامات جنگ‌طلبانه دست به خودکشی خواهد زد/ آیا جهان متمدن، قلدری رژیم آمریکا را می‌پذیرد؟!

وزیر امور خارجه کشورمان در ژاپن اعلام کرد که تیم «ب» (بنیامین نتانیاهو، جان بولتون، محمد بن زاید و محمد بن سلمان) با اقدامات جنگ طلبانه، دست به خودکشی (سیاسی) خواهد زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه کشورمان در ژاپن اعلام کرد که تیم «ب» با اقدامات جنگ طلبانه دست به خودکشی سیاسی خواهد زد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به دعوت همتای ژاپنی به توکیو سفر کرده، با سه رسانه ژاپنی ان.اچ.کی، کیودو و تی‌.بی‌.اس در خصوص آخرین تحولات برجام و اقدامات عملی ایران، انتظار از جامعه جهانی و ... گفت‌وگو کرد.

وی در این گفت‌وگو عنوان کرد که تیم «ب» (بنیامین نتانیاهو، جان بولتون، محمد بن زاید و محمد بن سلمان) با اقدامات جنگ طلبانه، دست به خودکشی (سیاسی) خواهد زد.

ظریف همچنین خاطرنشان کرد: آیا جهان متمدن قلدری رژیم آمریکا علیه کسانی که قانون را رعایت کرده و قطعنامه شورای امنیت را اجرا می‌کنند، می‌پذیرد؟!

وزیر امور خارجه پیش از این هم گفته بود که گروهی متشکل از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تلاش می‌کنند تا در منطقه درگیری نظامی ایجاد کنند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیشب (چهارشنبه) 25 اردیبهشت ماه پس از سفر به ترکمنستان و هندوستان، در پاسخ به دعوت «تارو کونو» همتای ژاپنی وارد توکیو شد و امروز ضمن دیدار با وزیر خارجه ژاپن با «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور نیز ملاقات و گفت‌وگو کرد.

ظریف در پایان دیدارش با همتای ژاپنی به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت و افزود: در مورد شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا و نحوه حفاظت از برجام، اگر جامعه بین‌المللی علاقه مند باشد از برجام حمایت کند، گفت‌وگو شد.

وی افزود: روش‌های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را برای ایشان توضیح دادم و اینکه ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست، ولی همواره از منافع خود با قدرت دفاع کرده و اکنون نیز همین کار را انجام خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در این دیدار همچنین در خصوص ضرورت اینکه اگر قرار است جامعه بین المللی برجام را حفظ کند، در زمینه عادی کردن روابط اقتصادی ایران که هدف برجام بوده است، باید تعهد و اقدام کنند و جز این راه روشی برای حفظ برجام وجود ندارد، گفت وگو کردم.

نظرات بینندگان