arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

عکاظ : هیچ عاقلی خواهان جنگ نیست/ تبعات جنگ برای همه سنگین خواهد بود

روزنامه عکاظ عربستان نوشت که هیچ عاقلی خواهان راه اندازی جنگ نیست در حالی که احساساتی ها خواهان آن هستند بدون اینکه به عواقب و ویرانی ناشی از آن فکر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه عکاظ عربستان نوشت که هیچ عاقلی خواهان راه اندازی جنگ نیست در حالی که احساساتی ها خواهان آن هستند بدون اینکه به عواقب و ویرانی ناشی از آن فکر کنند.

«خالد السلیمان» نویسنده سعودی در شماره امروز(پنج شنبه) روزنامه دولتی «عکاظ» با بیان این مطلب نوشت: به نظر می رسد عده ای که خواهان جنگ هستند، از اظهاراتی که شبح جنگ را از منطقه خلیج (فارس) دور می گرداند، ناامید شده اند و در مورد اینکه تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه دارای پیام های سیاسی است نه نظامی، ابراز نگرانی کرده اند.

السلیمان افزود: در حقیقت افزایش حضور نظامی آمریکا بیشتر به منظور اعمال فشار بر ایران و ارسال این پیام روشن است که هر گونه تهدید خطوط دریانوردی و بستن مسیرهای تنگه هرمز با حمله ضربتی مواجه خواهد شد و هر گونه حمله به منافع و نیروهای آمریکا در منطقه، با قدرت لازم پاسخ داده خواهد شد.

نویسنده در ادامه آورد: اگر آمریکایی ها تمایلی به راه اندازی جنگ علیه ایران داشته باشند، یک ناو هواپیما بر و ۹۰ جنگنده و بمب افکن هرگز کافی نیست در نتیجه نشان دادن قدرت نظامی و و بازدارندگی هدف اول است و هرگونه درگیری، محدود و سریع و مبتنی بر تمایل دو طرف برای عدم تشدید اوضاع خواهد بود اما در صورتی که اوضاع از کنترل خارج شود، نتایج آن برای همه سنگین و هزینه بردار خواهد بود.

وی ادامه داد: اما مشتاقان جنگ باید در نتایج جنگ عراق و جنگهای دایر در سوریه، لیبی و یمن تامل کنند تا درک کنند که آغاز جنگ ها و شور و شوق برای سردادن شعار و سرود آن، آسانتر از توقف، جبران خسارت ها و التیام زخم های ناشی از آن است.

روزنامه مذکور در پایان نوشت: مانور نظامی، نشان دادن قدرت و تحقق معادله بازدارندگی از ابزارهای نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی است؛ در مورد موضوع ایران ما در برابر دو گزینه قرار داریم: گزینه اول جنگ ویرانگری است که تبعات سنگینی برای منطقه ی غرق در بحران به بار خواهد آورد و گزینه دوم، بازدارندگی نظامی و محاصره اقصادی شدیدی است که به مذاکرات جدید منتهی شود و – به زعم نویسنده- خطر هسته ای شدن ایران را از بین ببرد.

منبع : شفقنا 

نظرات بینندگان