arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

فردا؛ انتخابات پارلمانی استرالیا / نظرسنجی‌ها: حزب حاکم شکست می‌خورد

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی مؤسسه Ipsos برای روزنامه‌های سیدنی مورنینگ هرالد و ایج، مشخص شد که حزب کارگر استرالیا، از دولت ائتلافی اسکات موریسون، نخست وزیر با ۵۱ درصد آرا در مقابل ۴۹ درصد جلوتر است و این یعنی دولت ائتلافی این کشور در آستانه شکست قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس نظرسنجی سیاسی صورت گرفته امروز (جمعه) مشخص شد که دولت استرالیا احتمالا در آستانه شکست در انتخابات پارلمانی روز شنبه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی مؤسسه Ipsos برای روزنامه‌های سیدنی مورنینگ هرالد و ایج، مشخص شد که حزب کارگر استرالیا، از دولت ائتلافی اسکات موریسون، نخست وزیر با ۵۱ درصد آرا در مقابل ۴۹ درصد جلوتر است و این یعنی دولت ائتلافی این کشور در آستانه شکست قرار می‌گیرد.

یافته‌های این مؤسسه نظرسنجی همچنین شبیه به نظرسنجی‌های مشابه قبلی است و این در حالی است که موریسون نتوانسته نظر مثبت رأی دهندگان را به طرح دولت برای ارائه اولین بودجه مازاد استرالیا در بیش از ۱۰ سال جلب کند.

حزب کارگر استرالیا که در دو انتخابات پارلمانی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ شکست خورده بود، قول داده تا مازاد بودجه ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دولت را در نظر داشته باشد و سپس یک مازاد بودجه بیشتر برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ داشته باشد.

اگر حزب کارگر پیروز این انتخابات پارلمانی شود، استرالیا احتمالاً هفتمین نخست وزیر خود را از ۲۰۱۰ خواهد داشت.

در حالی که مبارزات انتخاباتی پیش از گشایش حوزه‌های رأی‌گیری در روز شنبه ادامه دارند، مرگ "باب هاوک"، نخست وزیر پیشین این کشور بر آخرین تلاش‌های موریسون برای جلب حمایت رأی دهندگان سایه افکنده است.

هاوک یک قانونگذار کاریزماتیک و شخصیت مورد علاقه استرالیایی‌ها از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۱ نخست وزیر استرالیا بود و روز پنجشنبه در سن ۸۹ سالگی در سیدنی درگذشت.

نظرات بینندگان