arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

نتانیاهو: تلاش می‌کنیم تنش ایران و آمریکا به منطقه خلیج فارس کشیده نشود / نظارت بر نیرو‌های ایرانی در منطقه را تقویت می‌کنیم

وبسایت خبری اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی ، بنیامین نتانیاهو در جلسه ویژه ای با روسای اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی اسراییل درباره تنش های آمریکا - ایران گفت که این رژیم تمام تلاش خود را می کند تا تنش ها در منطقه خلیج فارس کشیده نشود و بطور مستقیم در این وضعیت مداخله نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر اسرائیل مدعی شده که تمام تلاش خود را می کند تا تنش ها به منطقه خلیج فارس کشیده نشود.

به گزارش وبسایت خبری اکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در جلسه ویژه ای با روسای اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی اسراییل درباره تنش های آمریکا - ایران گفت که این رژیم تمام تلاش خود را می کند تا تنش ها در منطقه خلیج فارس کشیده نشود و بطور مستقیم در این وضعیت مداخله نکند.

پایگاه خبری اکسیوس در این خصوص خاطرنشان کرد: اسرائیل یکی از منابع اصلی ارائه اطلاعات (ادعاهای دروغین) درباره طرح های ادعایی ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه بوده است. آمریکا زنگ های خطر را در خصوص چنین تهدیدهایی به صدا در آورده و تجهیزات نظامی بیشتری اعزام کرده است.

مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند که 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا اوایل این هفته تلفنی با نتانیاهو گفت وگو کرد تا پاسخ به تنش های فزاینده آمریکا - ایران را هماهنگ کنند.

به گفته مقامات اسرائیلی، ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل این است که ریسک فوری حمله توسط ایران یا نیروهای نیابتی آن علیه اسرائیل در لبنان ، سوریه یا عراق در نتیجه تنش های اخیر وجود ندارد.

نتانیاهو در جلسه فوق العاده مزبور به روسای امنیتی و اطلاعاتی دستور داد که نظارت بر نیروهای ایرانی و شبه نظامیان طرفدار ایران در منطقه را تقویت کنند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفته که پمپئو و نتانیاهو بطور مرتب درباره مسائل مختلفی از جمله 'تهدید ناشی از ایران' گفت وگو می کنند.

این مقام از بحث درباره گفت وگوی تلفنی این هفته نتانیاهو و پمپئو خودداری کرد اما وقوع آن را تکذیب نکرد.

'محمدجواد ظریف' وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به نیویورک، در اندیشکده 'انجمن آسیایی' و همچنین گفت وگو با رسانه های مختلف، 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی ترامپ، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی، 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی و 'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی را 'تیم ب' و تحریک کننده دونالد ترامپ نامید.

به گفته ظریف، 'تیم ب' می خواهد ترامپ را برخلاف وعده های انتخاباتی او، به سوی یک درگیری بکشاند.

نظرات بینندگان