arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

دولت ترکیه ممنوعیت ملاقات اوجالان با وکلایش را لغو کرد

وزیر دادگستری ترکیه گفت، ممنوعیت ملاقات رهبر محبوس پ.ک.ک با وکلایش برداشته شده و آنها می‌توانند با وی دیدار کنند. این مجوز دو هفته پس از آن صادر شد که نخستین دیدار از سال ۲۰۱۱ بین وکلای عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک. ک با وی صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دادگستری ترکیه گفت، ممنوعیت ملاقات رهبر محبوس پ.ک.ک با وکلایش برداشته شده و آنها می‌توانند با وی دیدار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مجوز دو هفته پس از آن صادر شد که نخستین دیدار از سال ۲۰۱۱ بین وکلای عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک. ک با وی صورت گرفت.

اوجالان مؤسس و رهبر حزب مذکور از زمان دستگیری‌اش به سال ۱۹۹۹ در جزیره امرالی نزدیک استانبول در حبس به سر می‌برد.

لغو رسمی ممنوعیت ملاقات وکلا با اوجالان یک ماه پیش از انتخابات مجدد در استانبول صورت گرفته و ممکن است باعث توقف اعتصاب غذای برخی از حامیانش شود که در اعتراض به منزوی کردن اوجالان دست به اعتراض زده‌اند.

عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه گفت: تصمیم برای لغو ممنوعیت ملاقات وکلا با اوجالان گرفته شده است.

با این حال وکلای اوجالان در بیانیه‌ای اعلام کردند که با وجود درخواست‌های مکرر، آنها نتوانسته‌اند از ملاقات دوم مه سال جاری میلادی با وی دیدار دیگری داشته باشند. همچنین به وی اجازه داده نمی‌شود تا با خانواده‌اش دیدار کند.

اظهارات وزیر دادگستری ترکیه در بحبوحه آمادگی برای برگزاری انتخابات مجدد شهرداری‌ها در استانبول در ماه آتی میلادی مطرح شده است.

برخی از مفسران ترکیه‌ای گفته‌اند که این تصمیم در لغو ممنوعیت ملاقات اوجالان تلاشی برای کسب آرای رأی دهندگان کُرد است.

نظرات بینندگان